Activitats formatives

Comunicació Empresarial

Data: 09/10/2017 al 12/12/2017
Preu: 300€ (220€ bonificables)
Durada: 35 hores
Àrea formativa: Desenvolupament Administratiu
Termini d'inscripció: 18/09/2017
Inscriu-te

Idioma:

Castellà

Objectius:

  • Conèixer el procés de comunicació al detall, identificant cada un dels seus elements per dominar la seva gestió.
  • Identificar les possibles barreres, per minimitzar els seus efectes i aconseguir transmetre el missatge de manera eficaç.
  • Dominar les regles de comunicació escrita per a produir documents correctes, en el fons i forma, cuidant la imatge de l’empresa.
  • Eliminar de la nostra activitat de comunicació  tots els elements que la dificulten i aconseguir precisió en el llenguatge que utilitzem: fórmules arcaiques, paraules comodí, neologismes, etc.
  • Potenciar la comunicació telefònica aplicant recursos i tècniques correctes a l’atenció al telèfon.
  • Incorporar noves tècniques lligades a la comunicació 2.0 com a part del nostre procés comunicatiu. - Aprendre les especificitats de les comunicacions amb la premsa i els mass media, per aconseguir que un esdeveniment a la nostra empresa sigui notícia.
  • Identificar els recursos de la comunicació persuasiva des de l’òptica del receptor i de l’emissor per a potenciar les relacions públiques.
  • Aplicar les habilitats socials a la comunicació potenciant la capacitat de negociació i millorant les presentacions en públic.

Programa:

La comunicació a l’empresa

  • Elements de la comunicació. El procés de comunicació
  • Concepte de comunicació. La comunicació eficaç
  • Tipus de comunicació a l’empresa. La comunicació interna i externa
  • Comunicació vertical i horitzontal. Comunicació formal i informal
  • Les barreres de la comunicació interpersonal
  • Les barreres de la comunicació interna i externa
  • La comunicació en temps de crisi. Les estratègies de l’èxit
  • Les xarxes relacionals.

La comunicació escrita.

  • Les pautes fonamentals de la redacció i de l’estructuració d’un text
  • Les tècniques per aconseguir els objectius del text
  • Les pautes de redacció a la xarxa
  • El correu electrònic
  • La puntuació adequada del text (I)
  • La puntuació adequada del text (II)

La precisió en la utilització del llenguatge i els errors més comuns en la redacció empresarial

  • La sinonímia i la riquesa del vocabulari
  • L' empobriment de llenguatge i les paraules comodí
  • L’accent diacrític i la majúscula diacrítica
  • Els estrangerismes i els neologismes
  • L’eliminació de les fórmules arcaiques
  • La correcta escriptura de les sigles.

La comunicació oral i la comunicació 2.0

  • Els recursos verbals.
  • Els recursos visuals.
  • L’entrevista de selecció de personal. Tècniques per oferir una bona precisió i millorar la nostra confiança. Preguntes habituals en processos de selecció de personal.
  • La comunicació 2.0 (I). Tipus de xarxes socials. La redacció als blogs.
  • La comunicació 2.0 (II). La comunicació a les xarxes socials. Facebook, Twitter i Linkedin.

La comunicació telefònica.

  • La conversa. Factors d’èxit o de fracàs
  • La comunicació telefònica. Avantatges i inconvenients
  • Les tècniques de l’atenció telefònica
  • Els recursos verbals i visuals a la comunicació telefònica
  • Situacions de conflicte i tipologies de clients.

La comunicació amb la premsa.

  • La relació amb els mass media. Com aconseguir que ens publiquin informacions de l’empresa
  • Els criteris de ser notícia i les jerarquies informatives
  • La nota de convocatòria de premsa
  • La nota de premsa i la Tècnica de la Piràmide Invertida
  • Els requisits per a l’èxit d’una roda de premsa
  • La roda de premsa: passos a seguir per l’empresa.

La comunicació persuasiva i les relacions públiques

  • Concepte i principis generals de la persuasió
  • Els recursos de la comunicació persuasiva des de l’òptica del receptor
  • Els recursos de la comunicació persuasiva des de l’òptica del llenguatge
  • Els tipus de promoció i les estratègies promocionals
  • Les relaciones públiques. Concepte, funcions i objectius
  • Les relacions públiques davant de les diferents tipologies de públics

Les  habilitats socials, la negociació i les presentacions efectives en públic

  • L’escolta activa com habilitat social
  • L’assertivitat com habilitat social
  • L’empatia
  • La negociació
  • Els set elements del Mètode Harvard
  • Presentacions efectives en públic

Requisits tècnics:

És necessari disposar d’un PC amb algun d’aquests navegadors:  Chrome 9-16, Firefox 4-9, Internet Explorer 9, Maxthon 3.0, SeaMonkey 2.1-2.3, Opera 11.50, Safari 5.1, Chrome 17-22, Firefox 10-15, Internet Explorer 10, Opera 12, Safari 6 . Tot i que el més recomanable és Google Chrome, ja que les seves versions són les que donen menys problemes, tenint en compte que les seves actualitzacions són més senzilles i freqüents.

Per a poder visualitzar la Web s'haurà de tenir instal·lat el plugin de Macromedia Flash 8 i l’Adobe PDF.

 

 


Cursos relacionats:

BUREAU VERITAS
Aquest lloc web utilitza "cookies" pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. En navegar-hi, n'acceptes l'ús Mes info x