Objectius
- Aconseguir un nivell elemental de comprensió oral i escrita, en expressió i interacció oral i escrita que permeti als alumnes intercanvis comunicatius molt simples i controlats sobre temes familiars i habituals destinats a satisfer necessitats de tipus immediat, amb parlants que s'esforcen a fer-se entendre.
- Aquest programa formatiu proporcionarà als alumnes la formació i l'aprenentatge en llengua anglesa necessària perquè puguin presentar-se a les proves d'acreditació oficial del nivell A1 del Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües (MCERL).
Programa
Els continguts han estat adaptats a la durada de l’acció formativa que es sol·licita i estan regulats pel Marc Comú Europeu de Referència per a les llengües (MCERL) amb les següents característiques:
- Família Professional: Serveis Socioculturals i a la Comunitat
- Àrea professional: Formació y Educació
- Denominació: Anglès A1
- Codi: SSCE01
- Nivell de qualificació: Nivell A1 del Marc Comú Europeu de Referència per a les llengües (MCERL)
COMPETÈNCIES LINGÜÍSTIQUES
A.1 Continguts lèxic-semàntics
Vocabulari bàsic relacionat amb:
- Educació i formació: estudis, assignatures, tipus de centres (col·legi, institut, universitat).
- Compres i activitats comercials: tendes, grans magatzems, mercats, la roba (talles i colors), estris bàsics (casa, col·legi, treball), preus, moneda, els bancs, restaurants, bars, formes de pagament.
- Alimentació: tipus de menjar i beguda, plats típics, hàbits dietètics, menjar sa/moderi escombraries, menús, locals de menjars i begudes.
- Béns i serveis: transports, hospitals, centres educatius, tallers mecànics, estacions de servei, policia, correus, telèfons, oficines d'informació turística.
- Llengua i comunicació: la llengua que s'estudia i el seu lloc al món, els idiomes, les tecnologies de la informació i la comunicació.
- Clima, condicions atmosfèriques i medi ambient: estacions, temperatura, fenòmens atmosfèrics més comuns.
Formació de paraules molt freqüents: girlfriend, policeman.
Afixos més freqüents: cleaner, unhappy, impossible.
Presentació d'antònims (tall-short) i paraules de significat proper (table, desk).
Falsos amics més freqüents (conductor, library).
A.2 Continguts gramaticals
Oració
- Oracions imperatives (sit down, please).
- Introducció a les oracions exclamatives (That´s wonderful!)
- Coordinació: conjuncions més freqüents (and, but, or).
- Subordinació: oracions causals (because), temporals (when).
Noms i adjectius
- L'adjectiu: formes, ús i posició en l'oració. Invariabilidad per a gènere i nombre.
- L'adjectiu modificat per l'adverbi (very easy, too small).
- La comparació: adj + -er / habiti + adj / habiti + nom.
- El grau superlatiu adj + est /the most + adj. Superlatius irregulars (best, worst, most).
Determinants
- Numerals cardinals fins a tres dígits.
- Possessius: my, your, his, her, our, their
- Indefinits més freqüents: some, any, no, much, many (I had some tea).
Pronoms
- Pronoms indefinits més freqüents compostos de sotmetre, any-.
- Pronoms impersonals: it, there (It raining).
Verbs
- Introducció als verbs modals: can i could. Característiques i usos.
- Formes impersonals del verb be (It three o'clock. There are no apples)
- La forma be going to per expressar plans futurs.
- Introducció de will / 'll com a forma de futur i oferiment / promesa (l'II leave on Monday; l'II open the door for you; Do not worry, l'II do it).
- Formes impersonals del verb be en passat (There was a match on TV).
- Iniciació al present perfecte per experiències passades i contrast amb el passat simple (Have you ever been to London? Yes, I went there last summer).
- Contrast de verbs comuns que regeixen infinitiu (Would like / want) davant d'altres que regeixen gerundi (like / hate).
Adverbis
- Forma, ús i posició més freqüent dels adverbis i locucions adverbials per indicar: lloc i adreça, manera, temps, quantitat, probabilitat (perhaps, maybe) i freqüència.
- L'adverbi modificat per altres adverbis (very slowly).
Enllaços
- Preposicions que precedeixen a certs noms (by car, at work, on holiday).
- Iniciació en l'ús d'algunes conjuncions d'ús més freqüent: and, but, or, because.
A.3 Continguts ortogràfics
Ús bàsic dels signes ortogràfics: punt, dos punts, coma, interrogació, exclamació, apòstrof i guió.
Formes de contracció (didn't, can not)
Signes d'ús comú: @, €, £, $
A.4 Continguts fònètics i fonològics
Sistema consonàntic: Seqüències inicials i finals: pronunciació de grups consonàntics ( "consonant clusters")
Processos fonològics: ensordiment, sonorització, enllaç, assimilació i elisió
Accent i atonicitat: patrons tonals en el sintagma. Pautes bàsiques del ritme i l'entonació.
COMPETÈNCIES SOCIOLINGÜÍSTIQUES I SOCIOCULTURALS
Continguts sociolingüístics i socioculturals
Marcadors lingüístics de relacions socials, normes de cortesia, estereotips i introducció bàsica a las varietats geogràfiques i de registre.
COMPETÈNCIES PRAGMÀTIQUES
Continguts funcionals
- Actes fàctics i solidaris: funcions o actes de parla que es realitzen per establir o mantenir el contacte social i expressar actituds respecte als altres: acceptar o declinar una invitació, ajuda o oferiment, agrair, atraure l'atenció, donar la benvinguda , acomiadar-se, expressar aprovació, felicitar, interessar-se per algú o alguna cosa, lamentar, demanar i acceptar disculpes, refusar, saludar i respondre a salutacions.
- Actes expressius: funcions o actes de parla que expressen actituds i sentiments davant determinades situacions: expressar alegria / felicitat, estima / simpatia, decepció, desinterès, dubte, esperança, preferència, satisfacció, tristesa i enuig.
Continguts discursius
- Connectors més freqüents. (Vegeu "conjuncions" dins de "Enllaços").
- Iniciació al contrast de registres formal i informal amb algunes fórmules freqüents.
- El·lipsi dels elements coneguts (I get up at seven and (I) have breakfast
- Entonació i puntuació discursiva bàsiques.