Objectius
- Capacitar l'alumnat per utilitzar l'idioma de manera senzilla però adequada i eficaç, sent capaç de comprendre, expressar-se i interactuar, tant en forma parlada com escrita, en situacions quotidianes, que requereixin comprendre i produir textos breus, en diversos registres i en llengua estàndard, que versin sobre aspectes bàsics concrets de temes generals i que continguin expressions, estructures i lèxic d'ús freqüent.
- Aquest programa formatiu proporcionarà als alumnes la formació i l'aprenentatge en llengua anglesa necessària perquè puguin presentar-se a les proves d'acreditació oficial del nivell A2 del Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües (MCERL).
Programa
Els continguts han estat adaptats a la durada de l’acció formativa que es sol·licita i estan regulats pel Marc Comú Europeu de Referència per a les llengües (MCERL) amb les següents característiques:
- Família Professional: Serveis Socioculturals i a la Comunitat
- Àrea professional: Formació y Educació
- Denominació: Anglès A2
- Codi: SSCE02
- Nivell de qualificació: Nivell A1 del Marc Comú Europeu de Referència per a les llengües (MCERL)
COMPETÈNCIES LINGÜÍSTIQUES
A.1 Continguts lèxic-semàntics
Ampliació del vocabulari relacionat amb:
- Compres i activitats comercials: tendes, grans magatzems, mercats, la roba (talles i colors), estris bàsics (casa, col·legi, treball), preus, moneda, els bancs, restaurants, bars, formes de pagament.
- Alimentació: tipus de menjar i beguda, plats típics, hàbits dietètics, menjar sa/moderi escombraries, menús, locals de menjars i begudes.
- Béns i serveis: transports, hospitals, centres educatius, tallers mecànics, estacions de servei, policia, correus, telèfons, oficines d'informació turística.
- Llengua i comunicació: la llengua que s'estudia i el seu lloc a el món, els idiomes, les tecnologies de la informació i la comunicació.
- Ciència i tecnologia: telefonia, internet (accions, objectes i conceptes, comunicació)
- Clima, condicions atmosfèriques i medi ambient: estacions, temperatura, fenòmens atmosfèrics.
Falsos amics d'ús freqüent (large, honest)
Ampliació formació de paraules mitjançant afixos.
A.2 Continguts gramaticals
Oració
- Subordinació: condicional: if+ passat (If I were you); final: to + infinitiu.
- Subordinació nominal amb verbs freqüents + that (sure, know, think, believe, hope); to + infinitive (want, would like). Iniciació en l'estil indirecte amb say, tell, i ask.
- Subordinació: causal (because); consecutiva (sota); temporal (when)
Noms i adjectius
- Adjectius: el comparatiu de superioritat: adj + er/ habiti + adj than; formes irregulars; el superlatiu the adj + est / the most + adj i formes irregulars. El comparatiu d'igualtat (not) as…as.
- L'adjectiu modificat per l'adverbi (llevi fast) i enfatización (really cheap).
Determinants
- Indefinits més freqüents: some, any, no much, many, (a) little, (a) few, habiti, enough
- Numerals cardinals fins a quatre dígits i ordinals fins a dos dígits. Partitius més comuns (a dozen, a quarter)
- Altres determinants: another, other.
Pronoms
- Pronoms indefinits més freqüents: some, any, much, many, a little, a few, all.
- Altres pronoms indefinits compostos de some, any, no i every.
- Pronom relatius: that, who
Verbs
- Futur simple (I’ll be there at eight o’clock). Altres usos de ´ll: oferiment/promesa.
- Altres verbs modals: should i would, have to, may/might, should, must.
- La veu passiva en el present i passat simples (These T-shirts llauri made in Xina).
Adverbis
- Compostos de –where : somewhere, anywhere, nowhere, everywhere
- Forma ús i posició més freqüent dels adverbis i locucions adverbials per indicar: lloc i adreça; manera, temps, quantitat i freqüència; afirmació i negació (also, too, I don´t like it either).
Enllaços
- Altres preposicions: with, without, about, by.
- Conjuncions d'ús molt freqüent.
A.3 Continguts ortogràfics
Ortografia de paraules estrangeres
Estructura sil·làbica. Divisió de paraules al final de línia.
A.4 Continguts fònètics i fonològics
Fonemes consonàntics de major dificultat: /s/ al principi de paraula, /p/, /t/, /K/, /b/, /d/, /g/ al final de paraula, /?/ -ing; /h/ hobby en
Pronunciació de ñlas terminacions –(i)s i –ed
COMPETÈNCIES SOCIOLINGÜÍSTIQUES I SOCIOCULTURALS
Continguts sociolingüístics i socioculturals
S'inclouen en aquest nivell les àrees següents de la cultura i societat de la llengua objecto d'estudi:
- Valors, creences i actituds: Tradicions importants, característiques bàsiques del sentit de l'humor, referents artístic-culturals significatius.
- Llenguatge corporal: Gestos i postures, proximitat i contacte visual.
- Convencions socials: Convencions i tabús relatius al comportament, normes de cortesia.
- Geografia bàsica: Clima i medi ambient. Països més importants en els quals es parla la llengua i ciutats significatives. Incidències geogràfiques en la llengua: introducció bàsica a les varietats de llengua.
COMPETÈNCIES PRAGMÀTIQUES
Continguts funcionals
- Actes directius: Funcions o actes de parla que tenen com a finalitat que el destinatari faci o no faci alguna cosa, tant si això és al seu torn un acte verbal com una acció d'una altra índole: aconsellar, advertir, donar instruccions o permís, denegar , demanar: alguna cosa / ajuda / confirmació / informació / instruccions / opinió / permís / que algú faci alguna cosa / permetre, prohibir, proposar i ordenar, sol·licitar.
- Actes fàctics i solidaris: Funcions o actes de parla que es realitzen per establir o mantenir el contacte social i expressar actituds respecte als altres: acceptar / declinar una invitació, agrair, atraure l'atenció, donar la benvinguda, acomiadar-se, expressar aprovació, felicitar, interessar-se per algú / alguna cosa, lamentar, demanar disculpes, refusar, saludar, convidar, presentar / es.
- Actes expressius: Funcions o actes de parla que expressen actituds i sentiments davant determinades situacions: expressar alegria / felicitat, estima / empatia, decepció, desinterès, dubte / desconeixement, esperança, preferència, satisfacció.
Continguts discursius
COHERÈNCIA TEXTUAL: Adequació del text al context comunicatiu.
- Tipus i format de text.
- Varietat de llengua.
- Registre.
- Tema: enfocament i contingut: Selecció lèxica. Selecció d'estructures sintàctiques. Selecció de contingut rellevant.
- Context espai-temporal.
COHESIÓ TEXTUAL: Organització interna del text. Inici, desenvolupament i conclusió de la unitat textual.
- Inici del discurs.
- Desenvolupament del discurs.
- Conclusió del discurs.
- L'entonació com a recurs de cohesió del text oral. Ús dels patrons d'entonació.
- La puntuació com a recurs de cohesió del text escrit. Ús dels patrons de puntuació.