Activitats formatives

Com escriure a Internet. Redacció 2.0

Data: 04/10/2017 al 20/12/2017
Preu: 355€ (277,2€ bonificables)
Durada: 48 hores
Àrea formativa: Desenvolupament Administratiu
Termini d'inscripció: 18/09/2017
Inscriu-te

Idioma

Castellà

Objectius

  • Comprendre les diferències existents entre l’escriptura als mitjans tradicionals i l’escriptura a Internet.
  • Entendre el comportament que té un internauta davant un text a la pantalla i les seves diferències amb el lector tradicional.
  • Escriure un text de qualitat a Internet.
  • Aprendre les regles que regeixen la redacció d’un text a la xarxa i aplicar-les per escriure apropiadament.
  • Optimitzar els textos per els buscadors.
  • Reconèixer les fons confiables d’informació.
  • Disposar d’una sèrie de recursos online que ens poden ajudar a la nostra feina.
  • Aprendre conceptes bàsics d’Internet com netiqueta, spam, interactivitat i saber lluitar contra aquests.
  • Crear un blog amb èxit, tenint en compte el seu posicionament, seguretat, monetització, etc. 

Programa

Introducció a Internet. Comportament de l’usuari

  • Lectura i escriptura a l’era digital. Internet com a nou canal de comunicació.
  • Introducció a Internet.
  • Diferents tipus de formats a Internet (buscadors, websites, blogs, xarxes socials, fòrums etc.).
  • Comportament de l’internauta.
  • Diferencies amb el lector tradicional. Interactivitat.
  • Seguiment dels ulls o Eye Tracking.
  • El punt d’entrada a la pàgina. Patró de lectura F i altres patrons.
  • Aplicacions.
  • El futur del text a Internet.

Text de qualitat a la web

  • Definició d’usabilitat. Mediació de la usabilitat d’un text.
  • La pantalla. Aspectes tècnics de l’escriptura a Internet.
  • Piràmide invertida: definició i ús.
  • Justificació del seu ús per presentar contingut a la web.
  • Construcció de la piràmide invertida. Ús de la veu passiva. Ús dels dos punts.
  • Paraules que no funcionen per al títol. Minimitzant la puntuació.
  • Longitud de text. Paginació.
  • Titulació del contingut
  • Pautes d’escriptura en edicions impreses que no s’apliquen a les edicions digitals.
  • Fórmules no ajustades al format de piràmide invertida.
  • Trencat la uniformitat del text
  • Escriptura i optimització en motors de cerca.
  • Importància del contingut.
  • Definició de SEO i factors interns bàsics.
  • La importància dels enllaços al SEO: enllaços entrants, títol de l’enllaç, pagerank.

Cerca d’informació

  • Introducció als motors de cerca i els directoris. Selecció de les fonts: fonts confiables. Drets d’autor.
  • Cerca d’informació amb Google. Cerques especialitzades.
  • Cerca de llibres, ebooks i recursos literaris.
  • Cerca de notícies.
  • Directori de recursos a Internet per a periodistes i escriptors.

Escriptura en els diferents formats d’Internet

  • Llibre d’estil per a redactors 2.0.
  • Errors i incorreccions més freqüents
  • La figura del Community Manager.
  • Escrivint noticies a la xarxa. Immediatesa. Interactivitat. Objectivitat. Ús d’hams. Ús de cites.
  • Recopilació de recursos relacionats.
  • Escrivint llenguatge publicitari a la xarxa
  • Pautes de redacció.
  • Creació de butlletins electrònics.
  • El problema del spam.
  • Facebook com a plataforma comercial.

Escrivint un blog.

  • Estratègies per un blog exitós.
  • Fidelitat a la temàtica.
  • Periodicitat.
  • Escrivint a Twitter. Introducció a twitter. Pautes de redacció per Twitter.
  • Experiments periodístics amb Twitter. Vocabulari del Twitter (Trend Topics, #hashtags.).
  • Escrivint als fòrums. Hàbits d’escriptura (netiqueta).
  • Eines per a escriptors a la xarxa diccionaris, diccionaris de rimes, traductors, correctors de text etc.

Posant en pràctica tot el què hem après. Creació d’un blog.

  • Què és un blog. característiques. Tipus de blogs. Parts d’un blog. Estructura d’un post.
  • Plataformes online per a la creació de blogs: Blogger y Wordpress. Eleccions de la plataforma.
  • Altres plataformes per la creació de contingut (Tumbrl, Joomla, Blogia.).
  • Creació d’un blog mitjançant Blogger
  • Com redactar: estil, to, etiquetatge, aplicació del SEO.
  • Posicionament i publicitat del blog.
  • Introducció al SEO.
  • Relació i vinculació del blog amb les xarxes socials (des del màrqueting viral fins als erros que no es poden cometre a les xarxes).
  • Comentaris al blog. Relació amb els lectors.
  • Seguretat al blog.
  • Seguiment del blog: RSS, Google Reader.
  • Guanyant diners amb un blog. Aconseguint visites. Google Adsense. Gestió de banners.
  • Analítica del blog: estadístiques, conversions, ROI.

Requisits tècnics

És necessari disposar d’un PC capaç de navegar per Internet.  Es recomana el Google Chrome perquè és el navegador que dóna menys problemes.

Cursos relacionats:

BUREAU VERITAS
Aquest lloc web utilitza "cookies" pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. En navegar-hi, n'acceptes l'ús Mes info x