El client. Tipus i motivacions de compra - Activitats formatives - FCAC

Activitats formatives

El client. Tipus i motivacions de compra

Data: 04/10/2018 al 04/12/2018
Preu: 226€ (138,60€ bonificables)
Durada: 24 hores
Àrea formativa: Màrqueting i vendes
Termini d'inscripció: 24/09/2018
Inscriu-te

Idioma

Castellà

Objectius

  • Saber classificar al client segons les seves característiques internes i externes, per a definir un perfil que ens ajudi a segmentar el mercat i a posicionar l’empresa.
  • Conèixer les característiques externes que defineixen al client: edat, sexe, morfologia, etc., així com les seves característiques internes: personalitat, motivacions; utilitzant-les per a dissenyar activitats adequades de màrqueting.
  • Distingir el tipus de client segons la seva morfologia o personalitat i la forma en que es pugui adaptar el producte..
  • Conèixer les principals influències socials a les que està sotmès el client i com aprofitar-les per a l’elaboració de continguts publicitaris que incentiven els grups de referència.
  • Aprendre les diferents teories que expliquen el comportament de compra i como han evolucionat fins a l’actualitat.
  • Prendre consciència de tots aquells aspectes del producte que puguin tenir influència en la seva venda
  • Descriure les principals formes d’obtenir informació sobre el client a través de la investigació de mercats.
  • Saber les característiques que ha de reunir una agència d’investigació de mercats, per a contractar els seus serveis.

Programa

Introducció

  • La importància de conèixer al client i els seus motius de compra
  • Introducció a l’estudi del comportament del consumidor
  • Factors que influeixen en les conductes de compra
  • Factors relacionats amb el client
  • Factors socials i culturals
  • Factors del producte
  • Factores relacionats amb el màrqueting del producte

Característiques físiques i de personalitat dels clients

  • Introducció
  • Característiques físiques
  • Sexe
  • Edat
  • Situació familiar
  • Morfologia
  • Discapacitats físiques
  • Conclusions respecte a l’estudi de les característiques externes del consumidor
  • La personalitat
  • Estudi de les característiques de personalitat del consumidor
  • Tipologia de client segons les seves característiques de personalitat
  • Conclusions
  • Com és el consumidor a l’actualitat
  • El consumidor i les noves tecnologies

Influències socials

  • Introducció
  • Influències socials
  • Cultura
  • Subcultures o cultures minoritàries
  • Estil de vida
  • La classe social
  • Influències de grups

Les necessitats del client

  • Introducció
  • Estudi de les necessitats del consumidor
  • Teories sobre les necessitats humanes. Aplicacions a l’estudi del comportament del consumidor
  • Introducció
  • Jerarquia de les necessitades de Maslow
  • Com convertir la necessitat en motivació de compra

Motivació de compra

  • Introducció
  • Concepte de motivació
  • Tipus de motivació
  • El grau de motivació i la implicació del client
  • Teories sobre la motivació de compra
  • La compra per instint
  • La compra com l’assoliment d’una meta
  • La compra com a conducta apresa4
  • Els reforços i incentives a la compra: l’hàbit
  • Factors que influeixen en la compra de producte o servei
  • Motivació per producte
  • El color i el producte

Procés de compra

  • Introducció
  • Com influeix la percepció en els comportaments de compra
  • La percepció i els processos perceptius
  • El llindar absolut. L’adaptació
  • El llindar diferencial
  • L’aprenentatge
  • Teories conductistes de l’aprenentatge
  • Aprenentatge cognoscitiu
  • Aplicacions de les teories sobre l’aprenentatge el màrqueting i la publicitat
  • La teoria de la participació: els hemisferis cerebrals i les decisions de compra
  • Rutes centrals i perifèriques per a la persuasió
  • Estudi de la lleialtat del client
  • Estudi dels hàbits de compra
  • Fonts d’informació a nivell públic i a nivell privat

Investigació de les necessitats i motivacions de compra

  • Introducció
  • Com esbrinar les necessitats i motivacions dels clients
  • Introducció
  • Investigació qualitativa
  • Investigació quantitativa
  • Com escollir una empresa especialitzada en la investigació de mercat i motius de compra

Requisits tècnics

És necessari disposar d’un PC capaç de navegar per Internet.  Es recomana el Google Chrome perquè és el navegador que dóna menys problemes.

Cursos relacionats:

BUREAU VERITAS
Aquest lloc web utilitza "cookies" pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. En navegar-hi, n'acceptes l'ús Mes info x