L’era digital: el nou paradigma empresarial i els desafiaments de la transformació digital
- Introducció.
- Analitzar les tendències d’una economia global en procés de canvi constant.
- Generar consciència empresarial, com a motor de canvi cap a la transformació digital (autoavaluació).
- Primers passos cap a la transformació digital.
- El paper de les tecnologies digitals: mòbil, xarxes socials, analítiques web, aplicacions al núvol, acumulació de dades, sistemes de pagament, monenda digital.
- Millorar el coneixement dels clients gràcies a l'eCRM i al Big Data.
- Convergència de màrqueting, venda, relació amb el client (visió 360° i multicanal).
- Mesurar els desafiaments de la direcció de IT: protecció de dades, BYOD, lloc de treball digital, etc.
- Resum.
Desenvolupament de les noves aptituds i actituds digitals
- Introducció.
- Coneixement del nou paradigma laboral i nous entorns de treball.
- Les competències digitals.
- Integració de nous llocs de treball: aparició i evolució.
- Quines són les noves ocupacions i quines funciones realitzen?.
- Desenvolupament de les competències informàtiques i digitals dels col·laboradors. Reclutament del talent digital.
- Com portar a terme accions per a desenvolupar les competències digitals dels teus treballadors?.
- On trobar el talent digital què necessites?.
- La funció dels RRHH en la transformació digital de l’empresa: formació i acompanyament.
- L’ús dels Social Media i les eines de col·laboració.
- Resum.
Visió estratègica: dissenyar i desplegar una estratègia digital
- Introducció.
- Les estratègies de transformació digital: global, per etapes, funciones i spin-off.
- Implicació de consumidors i clients a l’empresa. Connexió entre diferents sectors empresarials.
- Mesurar la maduresa de la pròpia empresa enfront a la transformació digital: eines i processos.
- Repensar el model de treball en un entorn digital: Digital Workspace.
- Enfocaments: Mobile First, Lean Startup, Growth Hacking.
- Resum.
Digitalitzar la gestió i l’organització: les claus de l’èxit
- Introducció.
- Factors clau de l’èxit en un projecte de transformació digital.
- Facilitar els procediments de treball i accelerar la presa de decisions.
- Preparació dels mànager per al seu nou paper: de la gestió al lideratge.
- Què és el lideratge digital?.
- Quines són les funcions principals del líder digital?.
- Quines són els principals reptes als que s’enfronta un líder digital?.
- Instaurar un dispositiu digital de govern i estimular el canvi.
- Com estimular el canvi?.
- Implementació de la filosofia digital a l’empresa.
- Resum.
- Persones que volen gestionar processos de canvi que generen valor i impulsar la transformació digital en les persones, les empreses i les organitzacions.
- Crear una consciència digital a l’entorn empresarial que permeti transformar les relacions entre tots els actors interns i externs que intervenen en les relacions comercials.
- Plantejar accions per al desenvolupament de les noves aptituds i actituds digitals necessàries en aquest nou paradigma laboral, on la incorporació de noves tecnologies requereix d’unes estratègies digitals que l’empresa haurà de portar a terme accions dirigides a integrar la tecnologia digital a l’organització.
- Identificar la filosofia digital com a clau d’èxit a la supervivència de les empreses, per a superar la rebel·lió d’esdeveniments digitals que el món modern gesta infatigablement.
- Ordinador o Tablet amb connexió a Internet.
- Navegadors actualitzats a l’última versió disponible. Evitar Internet Explorer, es recomana Google Chrome o Mozilla Firefox
- Deshabilitar bloqueig de finestres emergents en els navegadors per a la direcció del campus.
- Última versió d’Adobe FlashPlayer i Adobe Reader.
- Habilitar so i micròfon.