Nacho Arregui va donar els primers passos al restaurant familiar, al costat del seu pare, i després va formar-se a restaurants amb estrelles Michelin d’Espanya, Itàlia i França. Amb 30 anys era xef a un hotel 5 estrelles i ja ha desenvolupat més de 50 projectes amb la seva empresa de consultoria.
Recentment, ha dirigit una acció gastronòmica amb productes cooperatius adreçada a bloguers i amb la col·laboració de Caprabo.
Quina valoració fa d’aquesta experiència?
Molt positiva. M'agrada molt treballar amb productes de cooperatives per la seva qualitat i perquè puc donar a conèixer les bonances de la nostra terra. En aquest cas cuinàvem per a bloguers, i això ens va permetre fer més difusió a les xarxes, i a més ho fèiem de la mà d'una casa com Caprabo, que sempre aposta per aquest tipus de productes.
Què és el que més el va sorprendre?
La passió amb què els productors explicaven el seu treball diari. Això, per desgràcia, no ho transmet un producte exposat en un lineal de supermercat, i m’alegra que aquesta gent senti orgull cap als seus productes ja que ells són part essencial perquè no es perdin i tots puguem seguir gaudint d'uns productes locals de qualitat. Els productes cooperatius aporten cultura gastronòmica, sabors de sempre, entitat pròpia i territori a la nostra cuina.
Aquests productes es podrien incorporar a la restauració de forma habitual?
La confiança dels xefs en els productes de proximitat és una de les bases per a una restauració local sana i per fer créixer les arrels gastronòmiques de cada lloc.
Quan assessora per a la confecció d'una carta, què té en compte?
Depèn del lloc, el tipus de negoci i els moments de consum. Busco una carta equilibrada, que arribi a un nombre divers de comensals i faci èmfasi en les tendències de moment. També tinc en compte la rendibilitat del negoci i l’optimització dels recursos del local.
Cada restaurant és un món, però hi ha alguns criteris bàsics perquè un restaurant esdevingui sa i longeu. Potser el més important seria una relació qualitat preu ajustada i tenir en compte que som una societat cada vegada més pràctica i, alhora, més preocupada pel que menja.
És rellevant donar a conèixer el valor de la proximitat als futurs xefs?
Malauradament cada dia hi ha menys cultura gastronòmica i una tendència creixent de la restauració ràpida, que en alguns casos pot tenir una qualitat notable, com les noves hamburgueseries “gourmet”. No obstant això, crec que les noves generacions de cuiners han de conèixer els productes que el seu lloc de origen els ofereix i han de poder desenvolupar la seva cuina en base a això i sense caure en un excés de productes forans.
Caprabo manté el creixement en les vendes de productes de proximitat procedents de cooperatives agràries, que han registrat un augment del 6% en el...
La tradicional Festa d’Empordàlia, en què el celler Empordàlia celebra la seva festa de l’oli, tindrà lloc el diumenge 26 de novembre de 10 a...
Els vins i caves de la cooperativa Agrícola de Llorenç del Penedès han obtingut nous reconeixements, aquesta vegada en l'àmbit català. Dos vins...
L'agrobotiga Rebost Pagès, de la Cooperativa Plana de Vic, presenta enguany un catàleg de productes per crear lots amb valors cooperatius i...
Coincidint amb la Festa de l’Oli Nou, la cooperativa Coselva inaugura el nou molí d’oli, que ha suposat una inversió de 5 milions d’euros per...
La Cooperativa Agrícola del Prat de Llobregat presenta un nou producte, la crema de calçots, en el marc del Gastronòmic Fòrum Barcelona. La crema...
Els Premis Vinari dels vins catalans 2023, ha atorgat 1 medalla Vinari Gran Or, 12 medalles Vinari Or, 23 medalles Vinari Plata i 2 Premis Especials...
El grup Castell d’Or, format per un total de 16 cooperatives vitivinícoles de Catalunya, ha rebut el guardó al Millor Celler de l’any a la...
OFICINA BARCELONA
Casa de l'Agricultura
C. Ulldecona, 21-33, 3a pl.
08038 Barcelona
Tel: 932 260 369 | fcac@fcac.coop
Hivern: dilluns a dijous de 8.30 a 17.30 h | divendres de 8.30 a 14 h
Estiu: dilluns a divendres de 8 a 15 h