Carregant web FCAC

PARLEM AMB...

"La col·laboració amb la FCAC és una aposta estratègica i de futur per a Caprabo"

Edorta Juaristi Altuna, director General de Caprabo

11/06/2025
Edorta Juaristi Altuna, director General de Caprabo
Edorta Juaristi Altuna, director General de Caprabo © Caprabo

Nascut a Sant Sebastià al 1972, és llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat del País Basc i té un Postgrau en Direcció d'Empreses de Distribució per la Universitat de Mondragón.

Ha desenvolupat la seva carrera professional a Grupo Eroski, on va iniciar la seva trajectòria l'any 1999, amb funcions de màxima responsabilitat a Supermercats i Hipermercats. Va ser vicepresident del Consell Rector d'Eroski S.Coop, òrgan de govern, gestió i representació de la societat cooperativa.

Com va sorgir la col·laboració entre Caprabo i la FCAC?

Des de fa tres dècades, Caprabo desenvolupa iniciatives per donar a conèixer i fomentar el consum de productes de proximitat als seus supermercats. L'any 2014, la companyia va donar un impuls molt important a la seva aposta per la producció de proximitat amb la creació del Programa de Proximitat per Comarques, que treballa per donar cabuda als productes de petits productors i cooperatives agràries de Catalunya.

Per al desenvolupament del programa comptem amb el suport del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya, la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya i la Federació Catalana DOP-IGP.

Amb aquestes federacions signem convenis marc de col·laboració que ja tenen una dècada de recorregut.

Per què els productes cooperatius entren als lineals de Caprabo? 

Caprabo és una marca referent a Catalunya, on va néixer fa més de 65 anys. De fet, és el supermercat amb més història i que va canviar la manera de comprar a autoservei.

Els valors fundacionals de Caprabo són qualitat, estalvi i varietat que, juntament amb els valors de proximitat i aportar valor, coincideixen amb el treball que desenvolupen els productors de proximitat.

L’evolució d’aquests productes de proximitat ha estat positiva?

L'últim any ha augmentat el nombre de referències de proximitat a les botigues de Caprabo fins a les 3.600, gairebé un 30% més. El nombre de proveïdors se situa en uns 350, una xifra que es manté a l'alça.

El 15% dels productes de proximitat que ven Caprabo provenen de cooperatives agràries catalanes.

L'últim any, les vendes de productes de cooperatives que millor han evolucionat són vins i lactis com formatges i iogurts. Caprabo preveu mantenir el creixement d'aquests productes i impulsar-ne el consum d'altres com l'arròs, els olis i els fruits secs.

En dos anys, Caprabo ha incrementat un 12% el nombre de cooperatives i treballa amb 45 entitats de vint comarques.

Així doncs, quantes cooperatives s’han acollit a l’acord de col·laboració?

Com deia, el 15% dels productes de proximitat que ven Caprabo procedeixen de cooperatives agràries de Catalunya. La companyia preveu mantenir l'evolució positiva en les vendes d'aquests productes al 2025 gràcies a l'acord amb la FCAC, una aliança estratègica que vam renovar al febrer.

Els dos darrers anys, Caprabo ha incrementat un 12% el nombre de cooperatives amb què treballa, fins a assolir les 45.

Fruit d'aquesta col·laboració, la companyia dóna presència als seus supermercats a productes de cooperatives que representen 20 comarques catalanes. Les cooperatives de la Terra Alta, el Montsià i el Baix Camp són les que compten amb un volum més gran de productes a les botigues de Caprabo.

El client de Caprabo valora la varietat, l'accessibilitat, la qualitat, el territori i la tradició

La resposta del consumidor és positiva? 

El client de Caprabo acull molt bé els productes de proximitat. Valora la varietat, l'accessibilitat a productes de diferents comarques i la qualitat. Hi ha una vinculació amb el territori i amb la tradició.

Caprabo ha realitzat un esforç per portar productes de les diferents comarques a Barcelona i la seva àrea metropolitana i, periòdicament, organitza la iniciativa 'Caprabo et porta el millor de cada comarca'.

També podem veure la gran acceptació dels productes de cooperatives a les Fires Caprabo de Productes de Proximitat que organitzem cada any. Ja n’hem organitzat més de cinquanta i l’èxit d’assistència de clients és molt alta. Ajuden a donar a conèixer el gran valor afegit del treball cooperatiu.

El programa “Proximitat per Comarques”, quin conjunt d’accions engloba?

Es tracta d’un programa transversal que inclou les iniciatives comercials, les promocions - almenys dues vegades cada any-, les Fires Caprabo de Productes de Proximitat, les Jornades Gastronòmiques Caprabo de Productes de Proximitat i un pla de cistelles de productes amb mitjans de comunicació de totes les comarques.

A més, desenvolupem plans de comunicació per donar a conèixer els productes de temporada a les botigues, amb l’objectiu d’arribar amb els nostres clients, més d'un milió de persones amb Targeta Club Caprabo.

La veritat és que el programa és únic al mercat i el recorregut de deu anys ens anima a continuar treballant a fer-lo créixer encara més.

Quina valoració faríeu de la intermediació de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya?

La col·laboració amb la FCAC, que és l'eix vertebrador de la societat agrícola a Catalunya des de fa més de 40 anys, és una aposta estratègica i de futur per a Caprabo.

Amb aquest acord, seguim avançant perquè cada vegada més productes cooperatius tinguin visibilitat als nostres supermercats i arribin a més clients, que els valoren de forma molt positiva per la seva qualitat i proximitat.

El valor del treball de les cooperatives i dels seus socis i sòcies ha de continuar arribant als clients a través dels supermercats de Caprabo perquè compartim valors.

Continuem, doncs, apostant per consolidar aquesta estratègia que dona visibilitat a l’esforç dels petits productors de proximitat i les cooperatives.

Font: Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC)
Altres notícies
11.06.2025

Compareixença al Parlament per la simplificació administrativa

06/2025

La Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya va comparèixer, el 18 de març, al Parlament de Catalunya i per reclamar urgència en la...

11.06.2025

El jovent de les cooperatives agràries

06/2025

La Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya reafirma el compromís amb el present i el futur del cooperativisme agrari català apostant per...

11.06.2025

Recursos cabdals per al sector agrari

06/2025

Una producció eficient, segura i sostenible necessita productes fitosanitaris contra plagues i malalties, fertilitzants, carburants i assegurances...

11.06.2025

SCRAP per envasos

06/2025

La nova normativa de Responsabilitat Ampliada del Productor (RAP) per a envasos industrials i comercials té l’objectiu que els productors...

11.06.2025

Millorar la competitivitat del vi

06/2025

A final de març, la Comissió Europea va presentar l’esborrany de modificació de tres reglaments del sector vitivinícola per reforçar la...

10.06.2025

Cooperatives agroalimentàries i sostenibilitat amb persones

06/2025

Un miler de cooperativistes de tot l’Estat han participat al IX Congrés de Cooperatives Agroalimentàries. El lema ‘Sostenibilitat amb...

10.06.2025

La cultura de l'oli d'oliva a la Granadella

06/2025

L'oli d'oliva és un fil de connexió sobre el qual s'ha teixit un món agrícola, gastronòmic, turístic, comercial i social. Per això, ja fa...

Som socis de
Amb el suport de
Adherits a
Dinamitzadors de l'Agenda Rural de Catalunya