Nascut a Sant Sebastià al 1972, és llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat del País Basc i té un Postgrau en Direcció d'Empreses de Distribució per la Universitat de Mondragón.
Ha desenvolupat la seva carrera professional a Grupo Eroski, on va iniciar la seva trajectòria l'any 1999, amb funcions de màxima responsabilitat a Supermercats i Hipermercats. Va ser vicepresident del Consell Rector d'Eroski S.Coop, òrgan de govern, gestió i representació de la societat cooperativa.
Com va sorgir la col·laboració entre Caprabo i la FCAC?
Des de fa tres dècades, Caprabo desenvolupa iniciatives per donar a conèixer i fomentar el consum de productes de proximitat als seus supermercats. L'any 2014, la companyia va donar un impuls molt important a la seva aposta per la producció de proximitat amb la creació del Programa de Proximitat per Comarques, que treballa per donar cabuda als productes de petits productors i cooperatives agràries de Catalunya.
Per al desenvolupament del programa comptem amb el suport del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya, la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya i la Federació Catalana DOP-IGP.
Amb aquestes federacions signem convenis marc de col·laboració que ja tenen una dècada de recorregut.
Per què els productes cooperatius entren als lineals de Caprabo?
Caprabo és una marca referent a Catalunya, on va néixer fa més de 65 anys. De fet, és el supermercat amb més història i que va canviar la manera de comprar a autoservei.
Els valors fundacionals de Caprabo són qualitat, estalvi i varietat que, juntament amb els valors de proximitat i aportar valor, coincideixen amb el treball que desenvolupen els productors de proximitat.
L’evolució d’aquests productes de proximitat ha estat positiva?
L'últim any ha augmentat el nombre de referències de proximitat a les botigues de Caprabo fins a les 3.600, gairebé un 30% més. El nombre de proveïdors se situa en uns 350, una xifra que es manté a l'alça.
El 15% dels productes de proximitat que ven Caprabo provenen de cooperatives agràries catalanes.
L'últim any, les vendes de productes de cooperatives que millor han evolucionat són vins i lactis com formatges i iogurts. Caprabo preveu mantenir el creixement d'aquests productes i impulsar-ne el consum d'altres com l'arròs, els olis i els fruits secs.
En dos anys, Caprabo ha incrementat un 12% el nombre de cooperatives i treballa amb 45 entitats de vint comarques.
Així doncs, quantes cooperatives s’han acollit a l’acord de col·laboració?
Com deia, el 15% dels productes de proximitat que ven Caprabo procedeixen de cooperatives agràries de Catalunya. La companyia preveu mantenir l'evolució positiva en les vendes d'aquests productes al 2025 gràcies a l'acord amb la FCAC, una aliança estratègica que vam renovar al febrer.
Els dos darrers anys, Caprabo ha incrementat un 12% el nombre de cooperatives amb què treballa, fins a assolir les 45.
Fruit d'aquesta col·laboració, la companyia dóna presència als seus supermercats a productes de cooperatives que representen 20 comarques catalanes. Les cooperatives de la Terra Alta, el Montsià i el Baix Camp són les que compten amb un volum més gran de productes a les botigues de Caprabo.
El client de Caprabo valora la varietat, l'accessibilitat, la qualitat, el territori i la tradició
La resposta del consumidor és positiva?
El client de Caprabo acull molt bé els productes de proximitat. Valora la varietat, l'accessibilitat a productes de diferents comarques i la qualitat. Hi ha una vinculació amb el territori i amb la tradició.
Caprabo ha realitzat un esforç per portar productes de les diferents comarques a Barcelona i la seva àrea metropolitana i, periòdicament, organitza la iniciativa 'Caprabo et porta el millor de cada comarca'.
També podem veure la gran acceptació dels productes de cooperatives a les Fires Caprabo de Productes de Proximitat que organitzem cada any. Ja n’hem organitzat més de cinquanta i l’èxit d’assistència de clients és molt alta. Ajuden a donar a conèixer el gran valor afegit del treball cooperatiu.
El programa “Proximitat per Comarques”, quin conjunt d’accions engloba?
Es tracta d’un programa transversal que inclou les iniciatives comercials, les promocions - almenys dues vegades cada any-, les Fires Caprabo de Productes de Proximitat, les Jornades Gastronòmiques Caprabo de Productes de Proximitat i un pla de cistelles de productes amb mitjans de comunicació de totes les comarques.
A més, desenvolupem plans de comunicació per donar a conèixer els productes de temporada a les botigues, amb l’objectiu d’arribar amb els nostres clients, més d'un milió de persones amb Targeta Club Caprabo.
La veritat és que el programa és únic al mercat i el recorregut de deu anys ens anima a continuar treballant a fer-lo créixer encara més.
Quina valoració faríeu de la intermediació de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya?
La col·laboració amb la FCAC, que és l'eix vertebrador de la societat agrícola a Catalunya des de fa més de 40 anys, és una aposta estratègica i de futur per a Caprabo.
Amb aquest acord, seguim avançant perquè cada vegada més productes cooperatius tinguin visibilitat als nostres supermercats i arribin a més clients, que els valoren de forma molt positiva per la seva qualitat i proximitat.
El valor del treball de les cooperatives i dels seus socis i sòcies ha de continuar arribant als clients a través dels supermercats de Caprabo perquè compartim valors.
Continuem, doncs, apostant per consolidar aquesta estratègia que dona visibilitat a l’esforç dels petits productors de proximitat i les cooperatives.
La Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya va comparèixer, el 18 de març, al Parlament de Catalunya i per reclamar urgència en la...
La Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya reafirma el compromís amb el present i el futur del cooperativisme agrari català apostant per...
Una producció eficient, segura i sostenible necessita productes fitosanitaris contra plagues i malalties, fertilitzants, carburants i assegurances...
La nova normativa de Responsabilitat Ampliada del Productor (RAP) per a envasos industrials i comercials té l’objectiu que els productors...
A final de març, la Comissió Europea va presentar l’esborrany de modificació de tres reglaments del sector vitivinícola per reforçar la...
Un miler de cooperativistes de tot l’Estat han participat al IX Congrés de Cooperatives Agroalimentàries. El lema ‘Sostenibilitat amb...
L'oli d'oliva és un fil de connexió sobre el qual s'ha teixit un món agrícola, gastronòmic, turístic, comercial i social. Per això, ja fa...
OFICINA BARCELONA
Casa de l'Agricultura
C. Ulldecona, 21-33, 3a pl.
08038 Barcelona
Tel: 932 260 369 | fcac@fcac.coop
Hivern: dilluns a dijous de 8.30 a 17.30 h | divendres de 8.30 a 14 h
Estiu: dilluns a divendres de 8 a 15 h