El procés de la comunicació i la resolució de conflictes
- La comunicació interpersonal.
- Tipus de comunicacions.
- La comunicació eficaç.
- Resolució de conflictes en la nostra vida. Comunicació i resolució de conflictes.
Resolució assertiva dels conflictes
- Conflictes que ens envolten i la seva gestió.
- Habilitats per a una comunicació eficaç.
- Escolta activa, rapport, feed-back, el missatge.
- L’assertivitat: què és, com parlar amb assertivitat i desenvolupar-la.
- Gestió de les emocions. Conèixer les nostres emocions i aprendre a gestionar-les.
Empatia: habilitat per resoldre conflictes
- Empatia i estils de comportament. Establiment d’acords mútuament favorables i negociació eficaç.
- Empatia: què és, com aplicar-la i com desenvolupar-la.
- Estils de comportament: entendre i aprendre com es comporta la persona per millorar l’empatia.
- Gestionar i aconseguir acords favorables per a les dues parts.
- Negociar eficaçment (guanyar-guanyar).
- Els diferents tipus de conflictes.
Metodologia per resoldre conflictes
- Metodologia efectiva per a resoldre conflictes.
- La mediació i la negociació.
- Com arribar a acords favorables.
Els estils de negociació
- Models de negociació: Negociació per posició, Negociació per principis i Negociació per situació.
- Fases de la negociació:
- Preparació de la negociació.
- Definició dels objectius: Anàlisis de les solucions, establiment dels objectius concrets de la negociació, pla de concessions.
- Estudi del mitjà.
- Estudi dels homes i els seus mòbils: argumentari, regles del joc, assaig, supòsit fals.
- Planificació de la negociació.
- Avaluació de la relació de forces La identitat global.
- Els valors.
- Els estatuts.
- Els poders.
- Estratègies per una negociació eficaç: determinació de possibles acords que cal negociar.
- La banda de objectius.
- Conducció de la negociació.
- Discussió.
- La informació en la negociació.
- Problemes de forma.
- Propostes.
- Persones que vulguin gestionar conflictes basant-se en la mediació, negociació i creativitat, apostant per una cultura preventiva.
- Ser capaç de desenvolupar habilitats i destreses que permetin resoldre situacions conflictives amb la màxima eficàcia possible.
Aquest curs de Resolució de conflictes està subvencionat pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya i pel Servicio Público de Empleo Estatal (SEPE).
Aquesta formació va dirigida a persones que estiguin en actiu laboral (ja siguin del règim general o autònoms), en situació d’ERTO o bé estiguin a l’atur i siguin demandants d’ocupació.
Per a poder realitzar el curs serà imprescindible que ens envieu la següent documentació en el moment de formalitzar la inscripció:
- Còpia del DNI/NIE per ambdues cares.
- Si estàs treballant: capçalera de l'última nòmina o últim rebut d'autònoms.
- Si estàs en ERTO: còpia actualitzada de la vida laboral
- Si estàs en situació d'atur: Document d'Alta i Renovació de la Demanda d'Ocupació (DARDO).
- Fitxa d’inscripció del curs i document protecció de dades (t’ho farem arribar per correu electrònic).