Evolució i importància de l'aparadorisme
- Identificació de l'aparadorisme com a eina de comunicació del comerç al detall.
- Aparador com a element difusor de tendències.
- Aparadorisme a nivell internacional.
- Interpretació de la fusió entre el món de les arts i la venda.
- Explicació del paper de la digitalització a l'aparador.
- Sensors i ciència de la dada aplicada a l'aparadorisme.
- Aparador interactiu.
- Anàlisi de la imatge exterior de l'establiment.
El mercat, la clientela i la marca
- Descripció dels conceptes de mercat, clientela i persones consumidores.
- Concepte de mercat i mercat potencial.
- Tipus de clientela i persones consumidores.
- iferenciació entre experiència de compra i experiència de la clientela.
- Experiència de compra.
- Experiència de la clientela.
- Anàlisi dels conceptes d'identitat de marca i màrqueting aplicat al comerç minorista.
- Retail màrqueting.
- Visual merchandising.
Elements de l'aparador
- Identificació dels elements estructurals d'un aparador.
- Elements de fixació i revestiments.
- Materials d'ambientació, elements mòbils i sistemes animació.
- El maniquí com a element d'exposició.
- Elaboració d'un look segons la marc.
Tècniques de disseny d'aparadors
- Identificació dels principis bàsics del muntatge d'aparadors.
- Característiques fonamentals d'un aparador.
- Noves tendències d'aparadorisme.
- Disseny de l'aparador.
- Elecció i manipulació de materials.
- Elecció de la temperatura i la tipologia dels colors cromàtics.
- Dinàmiques de llums i composició de la il·luminació.
- Línies, volums i superfícies de l'aparador.
- Tècnica del Product Placement: línia imaginària i localització del punt.
- Utilització de la creativitat per al disseny d'aparadors.
- Aplicació d'exercicis pràctics per fomentar la creativitat.
Gestió i direcció de l'aparador
- Identificació de l'aparadorisme estratègic.
- Definició d'aparadorisme estratègic
- Aplicacions de l'aparadorisme estratègic.
- Planificació de l'aparador.
- La maqueta.
- El pressupost.
- La programació dels productes a exposar.
- El muntatge de l'aparador.
- Professionals que vulguin aprendre a optimitzar els seus propis recursos amb un bon estilisme cap al seu aparador i botiga.
- Confeccionar aparadors mitjançant l'ús de diferents tècniques de creativitat i disseny, alineant-se amb els
valors i l'estratègia de marca del negoci.
- Analitzar l'evolució de l'aparadorisme i la importància que té per al sector del comerç al detall.
- Analitzar el mercat, la clientela i la marca de negoci aplicat al comerç al detall.
- Identificar els elements i els materials que componen l'aparador.
- Identificar les tècniques més adequades per a l'elecció del color, la il·luminació, les formes i les superfícies de
l'aparador.
- Planificar la preparació i muntatge de l'aparador.
Aquest curs d'Aparadorisme estratègic i Visual Designestà subvencionat pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya i pel Servicio Público de Empleo Estatal (SEPE).
Aquesta formació va dirigida a persones que estiguin en actiu laboral (ja siguin del règim general o autònoms), en situació d’ERTO o bé estiguin a l’atur i siguin demandants d’ocupació.
Per a poder realitzar el curs serà imprescindible que ens envieu la següent documentació en el moment de formalitzar la inscripció:
- Còpia del DNI/NIE per ambdues cares.
- Si estàs treballant: capçalera de l'última nòmina o últim rebut d'autònoms.
- Si estàs en ERTO: còpia actualitzada de la vida laboral
- Si estàs en situació d'atur: Document d'Alta i Renovació de la Demanda d'Ocupació (DARDO).
- Fitxa d’inscripció del curs i document protecció de dades (t’ho farem arribar per correu electrònic).