Curs impartit per ESADE Business School, sent una de les escoles de negoci més reconegudes a nivell mundial, que proporciona una experiència d’aprenentatge moderna, innovadora i intrínsecament digitalitzada, mitjançant la innovació i la creativitat.
- Estratègia i innovació.
- Tipologies i processos d’innovació.
- Estratègia tecnològica.
- Disrupció tecnològica.
- Tecnologies exponencials.
- Estructures d’innovació.
- Innovació oberta i ecosistemes d’innovació.
- Directors generals que comprenguin que la innovació és una avantatja competitiva d’importància clau en un context de canvi permanent i que, a més a més, desitgin integrar-la en la seva estratègia corporativa.
- Professionals que necessitin entendre la gestió integral del procés innovador, que els permeti dissenyar motors interns d’innovació per a millorar de forma contínua el nucli de negoci i, a la vegada, crear les oportunitats disruptives que garanteixin la supervivència i èxit de l’empresa a mig termini.
- Directors d’altres departaments que vulguin obtenir una visió holística del procés innovador i avançar cap a posicions més transversals o generalistes dins l’organització.
- Emprenedors que estiguin desenvolupant la seva idea de negoci i vulguin aprendre a gestionar de forma sistemàtica el procés innovador, des de la cerca i la selecció d’oportunitats en la seva explotació, generant el màxim valor pel seu negoci.
Amb aquesta formació els participants aconseguiran abordar:
- La dimensió estratègica de la innovació: quina és la seva connexió conceptual amb l’estratègia corporativa i competitiva, quines diferències hi ha amb la millora contínua i com resoldre el dilema innovació de continuïtat – innovació disruptiva.
- La dimensió sistèmica de la innovació: quines tipologies d’innovació existeixen (producte, procés, màrqueting, experiència del consumidor, nous models de negoci i innovació tecnològica), com detectar idees i com convertir-les en oportunitats, com gestionar el procés innovador (pipeline dels projectes) i com crear portafolis balancejats.
- La dimensió organitzativa de la innovació: quins tipus de lideratge requereix, quines estructures i organitzacions desenvolupen les capacitats innovadores i com gestionar equips ràpids d’innovació, autèntiques “forces especials” exploradores orientades a l’acció, a la iniciativa i a l’aprenentatge constant.
- La dimensió tecnològica: què són les tecnologies exponencials, per què la tecnologia té naturalesa disruptiva, quines dinàmiques segueix la innovació tecnològica, com ens acostem a les tecnologies i quina relació té la innovació amb la transformació digital, les xarxes obertes (innovació oberta), els ecosistemes innovadors i els processos de corporate venturing (capital risc corporatiu).
- És necessari disposar d’un PC capaç de navegar per Internet. Es recomana el Google Chrome perquè és el navegador que dóna menys problemes.