Espai formatiu
- Contextos generals sobre el SEO.
- De què parlem quan parlem?
- Per què Google?
- Què és el SEO?
- Lloc Web. Consideracions generales.
- Està el nostre lloc indexat?
- Cercadors: funcionament i algoritmes.
- Eines per a saber si el teu lloc està indexat i com ho està.
- Com veu Google la nostra pàgina?
- Eines.
- Què passa quan hi ha problemes?
- Webmasters Tools.
- Algoritmes de Google: PageRank I.
- Algoritmes de Google: PageRank i TrustRank II.
- Algoritmes de Google: PageRank i TrustRank III.
- Algoritmes de Google: AuthorRank.
- Continguts pràctics.
- Lectura relacionada amb el sistema SEO.
- Anàlisis de la importància del posicionament d’un negoci en els cercadors generals.
- Qüestionari d’autoavaluació.
- Activitat d’avaluació.
Factors on site i factors off site
- Eleccions de paraules clau.
- Factors en la pàgina. On page.
- Factor on page: qualitat del contingut.
- Factor on page: optimització d’etiquetes, encapçalats i URL,s.
- Factor on page: arquitectura de la informació. Imatges i continguts multimèdia.
- Factor on page: WPO (Web Page Optimization).
- Factors en el servidor. On server.
- Creació de continguts.
- Black hat sep: pràctiques SEO penalitzables.
- Linkbuilding i linkbating.
- Analítica web.
- Mètriques de l’analítica web.
- Bones i males pràctiques.
- Continguts pràctics.
- Síntesis dels factors on site que influeixen a l’hora de portar la nostra pàgina web a les primeres opcions dels cercadors.
- Selecció de les paraules clau amb l’objectiu de crear una pàgina Web que aparegui en els primers llocs del rànquing dels cercadors.
- Síntesis dels conceptes Linkbuilding i Linkbating.
- Identificació de bones i males pràctiques relacionades amb els factors Off-sit.
- Qüestionari d’autoavaluació.
- Activitat d’avaluació.
Objectius
- Plantejament.
- Casos d’èxit.
- Cas 1: companyia asseguradora.
- Cas 2: col·legi concertat a Santander.
- Casos reals.
- Movistar: catàleg, contingut i millora continua.
- El Corte Inglés: creixement exponencial.
- Continguts pràctics.
- Interiorització de la importància d’establir els objectius que es volen aconseguir amb el posicionament en cercadors.
- Analitzar un caso d’èxit de posicionament Web que hagi marcat tendència.
- Debat relacionat amb els passos a seguir per a posicionar una pàgina Web.
- Qüestionari d’autoavaluació.
- Activitat d’avaluació.
Estratègia i metodologia. Conclusions i seguiment.
- Què?
- Planificador de paraula clau de Google.
- Per què?
- Com?
- Qui?
- On?
- Quant?
- Conclusions.
- Continguts pràctics.
- Qüestionari d’autoavaluació.
- Activitat d’avaluació.
- Responsables del departament de màrqueting.
- Persones que han de gestionar l'estratègia de posicionament web de l'empresa.
- Posicionar una pàgina Web a les primeres posicions.
- Diferenciar els conceptes de presència digital i posicionament per entendre la necessitat de posicionar una web en els principals cercadors.
- Entendre l’optimització web com a part de les estratègies globals del màrqueting on-line.
- Identificar les eines, serveis i avantatges d’una empresa enfront a la resta.
- Conèixer la terminologia bàsica del posicionament en cercadors i les seves accions principals.
- Aprendre l’ús de diferents eines que permeten conèixer si una web està indexada i com ho està.
- Comprendre el concepte de “paraula clau” dins del marc actual de la cerca semàntica.
- Identificar els factors més importants del SEO on page i off page.
- Entendre la creació de continguts com base del SEO, coneixent tipus, formats i maneres d’optimitzar-los.
- Detectar les males pràctiques, tant on page com off page, per a poder evitar-les, identificant els riscos que tenen.
- Entendre el Linkbuilding com a estratègia i les formes de promoure els enllaços entrants.
- Aproximar-se a l’analítica web com a eina d’optimització.
- Establir els objectius a l’inici del projecte SEO.
- Descobrir, a través de plantejaments pràctics, la raó de per què és necessari plantejar objectius.
- Conèixer els diferents tipus de plantejaments pràctics.
- Analitzar la situació de l’estratègia SEO.
- Investigar objectius i fórmules SEO de casos reals per a comprendre la complexitat del màrqueting digital.
- Interioritzar la necessitat de marcar objectius i seguir un procés metòdica en l’optimització web.
- Saber què és l’estratègia i quina funció té en el SEO.
- Portar a terme una recapitulació dels aspectes del SEO entenent cada element i la seva posició en el conjunt.
- Contrastar el coneixement teòric amb la pràctica del posicionament en cercadors.
- Portar a terme l’optimització web de manera constant i anar millorant al llarg del temps gràcies a les dades de l’analítica web.
- Ordinador, tauleta o smartphone amb connexió a Internet.
- Navegadors actualitzats en l’última versió disponible.
- Deshabilitar bloqueig de finestres emergents.
- Última versió d’Adobe Reader.
- Habilitar el so.