Introducció a Internet. Comportament de l’usuari
- Lectura i escriptura a l’era digital. Internet com a nou canal de comunicació.
- Introducció a Internet.
- Diferents tipus de formats a Internet (buscadors, websites, blogs, xarxes socials, fòrums etc.).
- Comportament de l’internauta.
- Diferencies amb el lector tradicional. Interactivitat.
- Seguiment dels ulls o Eye Tracking.
- El punt d’entrada a la pàgina. Patró de lectura F i altres patrons.
- Aplicacions.
- El futur del text a Internet.
Text de qualitat a la web
- Definició d’usabilitat. Mediació de la usabilitat d’un text.
- La pantalla. Aspectes tècnics de l’escriptura a Internet.
- Piràmide invertida: definició i ús.
- Justificació del seu ús per presentar contingut a la web.
- Construcció de la piràmide invertida. Ús de la veu passiva. Ús dels dos punts.
- Paraules que no funcionen per al títol. Minimitzant la puntuació.
- Longitud de text. Paginació.
- Titulació del contingut.
- Pautes d’escriptura en edicions impreses que no s’apliquen a les edicions digitals.
- Fórmules no ajustades al format de piràmide invertida.
- Trencat la uniformitat del text.
- Escriptura i optimització en motors de cerca.
- Importància del contingut.
- Definició de SEO i factors interns bàsics.
- La importància dels enllaços al SEO: enllaços entrants, títol de l’enllaç, pagerank.
Cerca d’informació
- Introducció als motors de cerca i els directoris. Selecció de les fonts: fonts confiables. Drets d’autor.
- Cerca d’informació amb Google. Cerques especialitzades.
- Cerca de llibres, ebooks i recursos literaris.
- Cerca de notícies.
- Directori de recursos a Internet per a periodistes i escriptors.
Escriptura en els diferents formats d’Internet
- Llibre d’estil per a redactors 2.0.
- Errors i incorreccions més freqüents.
- La figura del Community Manager.
- Escrivint noticies a la xarxa. Immediatesa. Interactivitat. Objectivitat. Ús d’hams. Ús de cites.
- Recopilació de recursos relacionats.
- Escrivint llenguatge publicitari a la xarxa
- Pautes de redacció.
- Creació de butlletins electrònics.
- El problema del spam.
- Facebook com a plataforma comercial.
Escrivint un blog
- Estratègies per un blog exitós.
- Fidelitat a la temàtica.
- Periodicitat.
- Escrivint a Twitter. Introducció a twitter. Pautes de redacció per Twitter.
- Experiments periodístics amb Twitter. Vocabulari del Twitter (Trend Topics, #hashtags.).
- Escrivint als fòrums. Hàbits d’escriptura (netiqueta).
- Eines per a escriptors a la xarxa diccionaris, diccionaris de rimes, traductors, correctors de text etc.
Posant en pràctica tot el què hem après. Creació d’un blog
- Què és un blog. característiques. Tipus de blogs. Parts d’un blog. Estructura d’un post.
- Plataformes online per a la creació de blogs: Blogger y Wordpress. Eleccions de la plataforma.
- Altres plataformes per la creació de contingut (Tumbrl, Joomla, Blogia.).
- Creació d’un blog mitjançant Blogger.
- Com redactar: estil, to, etiquetatge, aplicació del SEO.
- Posicionament i publicitat del blog.
- Introducció al SEO.
- Relació i vinculació del blog amb les xarxes socials (des del màrqueting viral fins als erros que no es poden cometre a les xarxes).
- Comentaris al blog. Relació amb els lectors.
- Seguretat al blog.
- Seguiment del blog: RSS, Google Reader.
- Guanyant diners amb un blog. Aconseguint visites. Google Adsense. Gestió de banners.
- Analítica del blog: estadístiques, conversions, ROI.
- Perofessionals del departament de comunicació de l'empresa.
- Persones que vulguin adquirir formació en aquesta àrea.
- Comprendre les diferències existents entre l’escriptura als mitjans tradicionals i l’escriptura a Internet.
- Entendre el comportament que té un internauta davant un text a la pantalla i les seves diferències amb el lector tradicional.
- Escriure un text de qualitat a Internet.
- Aprendre les regles que regeixen la redacció d’un text a la xarxa i aplicar-les per escriure apropiadament.
- Optimitzar els textos per els buscadors.
- Reconèixer les fons confiables d’informació.
- Disposar d’una sèrie de recursos online que ens poden ajudar a la nostra feina.
- Aprendre conceptes bàsics d’Internet com netiqueta, spam, interactivitat i saber lluitar contra aquests.
- Crear un blog amb èxit, tenint en compte el seu posicionament, seguretat, monetització, etc.
És necessari disposar d’un PC capaç de navegar per Internet. Es recomana el Google Chrome perquè és el navegador que dóna menys problemes.