Origen i desenvolupament de les accions promocionals.
- Mètodes físics i psicològics per a calentar punts freds.
- Zones calentes en la superfície comercial.
- Zones fredes de la superfície comercial.
- Mètodes físics per a escalfar punts freds: arquitectura del local.
- Mètodes físics per a escalfar punts freds: mobiliari comercial.
- Mètodes físics per a escalfar punts freds: altres mètodes freds.
- Mètodes psicològics per a escalfar punts freds.
- Mètodes d’estímul sensorial.
- Mètodes personals.
- Tipus de campanyes de promoció.
- Segons la seva durada i importància dins del màrqueting.
- Segons el seu objectiu i els seus resultats.
- Segons la seva forma i el seu contingut.
- Segons el seu sistema i la seva integració.
- Etapes d’un programa de promoció.
- Situació del problema.
- Idea central.
- Tipus d’accions: realitzades pel fabricant.
- Tipus d’accions: realitzades pels distribuïdors.
- Calendari.
- Mitjans materials i humans.
- Test de les accions.
- Programa de seguiment de les accions.
- Qüestionari d’autoavaluació.
- Activitat d’avaluació.
Concepte, característiques, evolució, elements i materials de la PLV
- Concepte i característiques de la PLV.
- Promoció i publicitat: aclarint conceptes.
- Concepte, característiques i objectius de la PLV.
- AIDA i PLV.
- Promoció i patrocini: objectius, característiques i eines.
- Campanyes: missatges, objectius i avaluació I. Objectius i determinació del públic objectiu.
- Campanyes: missatges, objectius i avaluació II. Missatge i determinació del pressupost.
- Campanyes: missatges, objectius i avaluació III. Posada a punt i avaluació.
- Evolució de la PLV.
- PLV personal.
- PLV sonora.
- PLV audiovisual.
- PLV visual.
- Elements i materials de la PLV.
- Elements de la PLV.
- Materials de la PLV: cartró, metacrilat i metall.
- Materials de la PLV: combinats i altres materials.
- Qüestionari d’autoavaluació.
- Activitat d’avaluació.
La PLV i el marxandatge
- Concepte i marxandatge.
- Tipus de marxandatge.
- Factors que influeixen en la idoneïtat de l’animació en el punt de venda.
- PLV i marxandatge.
- Tipus d’establiments comercials.
- Gestió de la superfície de venda d’establiments comercials.
- Gestió d’assortits.
- Gestió d’assortit. Dimensió estratègica de l’assortit.
- L’arquitectura exterior del punt de venda.
- L’arquitectura interior del punt de venda.
- Dirigir la circulació a la superfície de venda.
- La distribució de les seccions.
- Lineal. Tipus de lineal.
- Rotació d’estocs.
- Implementació. Materials de marxandatge visual per a PLV.
- Qüestionari d’autoavaluació.
- Activitat d’avaluació.
- Professionals del departament comercial, màrqueting, atenció al client, venda al públic, servei postvenda, administració, etc.
- Qualsevol persona de l’organització que realitzi accions comercials.
- Distingir els tipus de campanyes i elaborar un programa de promocions i identificar les característiques de la publicitat d’un punt de venda, els materials que s’utilitzen i els elements que afavoreixen la venda
- Conèixer les tècniques físiques i psicològiques a realitzar en el punt de venda que facilitaran la compra per part del consumidor.
- Diferenciar els diferents tipus de campanyes promocionals a escometre en el punt de venda
- Conèixer les diferents etapes per les què ha de passar tota campanya promocional en el punt de venda.
- Conèixer el concepte, característiques i evolució de PLV, diferenciant-la de les accions promocionals.
- Comprendre les fases de disseny de campanyes PLV.
- Aprodfundir en els elements i materials utilitzats amb més freqüència en la fabricació de PLV.
- Conèixer les diferents eines que el marxandatge posa a disposició de les marques i comerços per al desenvolupament de campanyes promocionals en el lloc de venda.
- Descobrir les implicacions psicològiques que influeixen en les tècniques de marxandatge.
- Desenvolupar les bases de la gestió òptima del punt de venda que contribueix a l’èxit d’una empresa.
- Ordinador, tauleta o smartphone amb connexió a Internet.
- Navegadors actualitzats en l’última versió disponible.
- Deshabilitar bloqueig de finestres emergents.
- Última versió d’Adobe Reader.
- Habilitar el so.