Projecte amb l’objectiu de crear una metodologia que permeti implementar i utilitzar eines i coneixements de Business Intelligence i Intel·ligència Artificial en l’àmbit comercial de les petites empreses.
La durada del projecte és des de juliol de 2020 fins setembre de 2022.
Objectius
- Incrementar les vendes mitjançant la digitalització i la millora en la presa de decisions. Proporcionar eines i informació que, mitjançant tècniques de Business Intelligence, generin coneixements per a la presa de decisions comercials.
- Facilitar la presa de decisions mitjançant l’automatització de sistemes de coneixements extrets de l’anàlisi de les dades que permetin crear patrons de decisió que davant de futures situacions similars facilitin respostes àgils i efectives.
- Tenir avantatge competitiu respecte a la competència disposant d’una eina de decisió (Decision Making) que agilitzi el procés de “saber què fer” i “com implementar-ho” per tal de guanyar temps i avantatge competitiva.
- Identificar els punts clau en el moment de prendre decisions.
- Focalitzar l’esforç empresarial en els punts importants per l’empresa. Millorar les quotes de productivitat i reduir les decisions errònies realment és un dels factors clau de l’èxit empresarial.
- Millorar l’estratègia capacitant a les persones per tal de poder interactuar amb les dades.
- Implantar un projecte disruptiu al mercat. Passar del tradicional anàlisis de dades a un innovador sistema de suggeriments d’oportunitats comercials.
Socis del projecte
La Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) coordina el projecte conjuntament amb CEVIPE Grup Cooperatiu i la Cooperativa Falset Marçà.
Resultats obtinguts
- Incorporació d’una dimensió on-line (e-commerce) per a la metodologia de implementació i utilització d’eines i coneixements de Business Intelligence i Intel·ligència Artificial.
- Desenvolupament d’eines de fàcil ús d’algoritmes i interpretabilitat dels resultats generats.
- Utilització d’eines que permeten: tenir un millor coneixement per part de la cooperativa sobre els seus clients; aplicar mesures personalitzades de comercialització i de màrqueting; i optimitzar l’estoc i anticipar campanyes de màrqueting.
- Desenvolupar un sistema de recomanacions per augmentar les vendes mitjançant una recomanació precisa de productes als clients.
- Desenvolupament d’un sistema d’avís per poder prendre mesures correctores de forma ràpida.
- Utilització de noves tecnologies (Intel·ligència artificial) que permeten una major eficiència, anàlisi objectiu basat en dades, i innovació en nous sectors.
Entitats finançadores
Projecte finançat a través de l'Operació 16.01.01 (Cooperació per a la innovació) a través del Programa de desenvolupament rural de Catalunya 2014-2020.