La comunicació a l’empresa
- Concepte de comunicació. La comunicació eficaç.
- Elements de la comunicació. El procés comunicacional.
- Tipus de comunicació a l’empresa. La comunicació interna i externa. Comunicació vertical i horitzontal. Comunicació formal i informal.
- Les barreres de la comunicació interpersonal.
- Les barreres de la comunicació interna i externa.
- La comunicació en temps de crisi. Les estratègies de l’èxit.
- Les xarxes relacionals.
La comunicació escrita
- Les pautes fonamentals de la redacció i de l’estructura d’un text.
- Les tècniques per aconseguir els objectius del text.
- Les pautes de redacció a la xarxa.
- El correu electrònic.
- La puntuació adequada del text (I).
- La puntuació adequada del text (II).
La precisió en el llenguatge
- La sinonímia i la riquesa del vocabulari.
- L’empobriment del llenguatge i les paraules comodí.
- L’accent diacrític i la majúscula diacrítica.
- Els estrangerismes i els neologismes.
- L’eliminació de les fórmules arcaiques.
- La correcta escriptura de les sigles.
Comunicació oral i comunicació 2.0
- Els recursos verbals.
- Els recursos visuals.
- L’entrevista de selecció de personal. Tècniques per oferir una bona impressió i millorar la nostra confiança. Preguntes habituals en processos de selecció de personal.
- La comunicació 2.0 (I). Tipus de xarxes socials. La redacció en els blogs.
- La comunicació 2.0 (II). La comunicació a les xarxes socials. Facebook, Twitter i Linkedin.
La comunicació telefònica
- La conversa. Factors d'èxit o de fracàs.
- La comunicació telefònica. Avantatges i inconvenients.
- Les tècniques de l’atenció telefònica.
- Els recursos verbals i visuals en la comunicació telefònica.
- Situacions de conflicte i tipologies de clients.
La comunicació amb la premsa
- La relació amb els mass media. Com aconseguir que ens publiquin informacions de l’empresa.
- Els criteris de ser notícia i les jerarquies informatives.
- La nota de convocatòria de premsa.
- La nota de premsa i la tècnica de la Piràmide Invertida.
- Els requisits per a l’èxit d’una roda de premsa.
- La roda de premsa: passos a seguir per l’empresa.
La comunicació persuasiva i les relacions públiques
- Concepte i principis generals de la persuasió.
- Els recursos de la comunicació persuasiva des de l’òptica del receptor.
- Els recursos de la comunicació persuasiva des de l’òptica del llenguatge.
- Els tipus de promoció i les estratègies promocionals.
- Les relacions públiques. Concepte, funcions i objectius.
- Les relacions públiques davant les diferents tipologies de públics.
Les habilitats socials, la negociació i les presentacions efectives en públic
- L’escolta activa com habilitat social.
- L’assertivitat com habilitat social.
- L’empatia.
- La negociació.
- Els set elements del Mètode Harvard.
- Presentacions efectives en públic.
- La utilització correcta i eficaç de les noves tecnologies.
- Secretaris/es de direcció i personal de recolzament al management.
- Secretaris/es de departament i d’àrea.
- Recepcionistes i personal administratiu que vulguin millorar la seva posició a l’empresa.
- Qualsevol persona que vulgui desenvolupar les seves habilitats de comunicació dins de l’empresa.
- Conèixer el procés de comunicació al detall, identificant cada un dels seus elements per a dominar la gestió de la comunicació.
- Identificar les possibles barreres del procés, per a minimitzar els seus efectes i aconseguir transmetre el missatge de manera eficaç.
- Dominar les regles de comunicació escrita per a produir documents correctes en el fons i la forma, cuidant la imatge de l’empresa.
- Eliminar de la nostra activitat de comunicació tots els elements que la dificulten i aconseguir precisió en el llenguatge que utilitzem: fórmules arcaiques, paraules comodí, neologismes, etc.
- Potenciar la comunicació telefònica aplicant recursos i tècniques correctes en l’atenció telefònica.
- Incorporar les noves tècniques lligades a la comunicació 2.0 com part del nostre procés comunicatiu.
- Aprendre les especificitats de les comunicacions com la premsa i els mass media, per aconseguir que un esdeveniment de la nostra empresa sigui noticiable.
- Identificar els recursos de la comunicació persuasiva des de l’òptica del receptor i de l’emissor per a potenciar les relacions públiques.
- Aplicar les habilitats socials a la comunicació potenciant la capacitat de negociació i millorant les presentacions en públic.
És necessari disposar d’un PC amb algun d’aquests navegadors: Chrome 9-16, Firefox 4-9, Internet Explorer 9, Maxthon 3.0, SeaMonkey 2.1-2.3, Opera 11.50, Safari 5.1, Chrome 17-22, Firefox 10-15, Internet Explorer 10, Opera 12, Safari 6. Tot i que el més recomanable és Google Chrome, ja que les seves versions són les que donen menys problemes, tenint en compte que les seves actualitzacions són més senzilles i freqüents.
Per a poder visualitzar la Web s'haurà de tenir instal·lat el plugin de Macromedia Flash 8 i l’Adobe PDF.