Els principis del protocol
- El Protocol.
- Concepte i principis fonamentals.
- Definició.
- La finalitat del protocol.
- La normativa del protocol a Espanya.
- Cap de protocol de l’estat.
- Classificació dels actes oficials.
- Presidència.
- Actes oficials de caràcter general.
- Actes oficials de caràcter especial.
- Els rangs d’ordenació.
- La representació.
- Ordre de precedències.
- L’ordenació departamental.
- L’ordenació col·legiada.
- L’ordenació mixta.
- La residència i l’antiguitat.
- L’ordre de les autonomies els seus representants i símbols.
- Els recursos humans en el protocol.
- L’oficina de protocol.
- L’equip de protocol.
- El cap de protocol.
- El personal auxiliar.
- Els tipus de protocol.
- El protocol oficial.
- Ordenació de precedències en els actes oficials.
- El protocol empresarial.
- Objectius del protocol a l’empresa.
- Protocol·lització de l’empresa.
- El protocol social.
El protocol social
- Educació social i cortesia.
- Presentacions.
- Tipus de situacions en la presentació.
- Normes de cortesia en la presentació.
- Excepcions en la presentació.
- Activitat Role Play: presentacions.
- Salutacions.
- Encaixada de mans.
- Recomanacions: l’encaixada de mans correcta.
- Els petons a la galta.
- El Besamans.
- Activitat Rol Play: la salutació.
- Tractament social.
- Puntualitat.
- La imatge personal.
- Indumentària.
- Normes generals.
- Tipus de vestuari.
- Vestuari informal.
- Vestuari formal.
- Vestuari semi-formal.
- Vestuari d’etiqueta: el frac.
- Vestuari d’etiqueta: el jaqué.
- Vestuari d’etiqueta: l’esmoquin.
- Vestuari de dona.
- El protocol a la taula.
- Normes de comportament.
- El servei dels aliments.
- Disposició d’un lloc de comensal.
- Elements que composen una taula.
- Activitat Role Play: el protocol a la taula.
- El protocol i la comunicació.
- El discurs.
- Tipus de discurs.
- Consideracions del discurs protocol·lari.
- Estructura d’un discurs.
- Protocol de l’orador.
- El discurs des del punt de vista de l’oratòria.
- Els recursos i les tècniques d’expressió oral.
- Les tècniques expressives.
- Característiques del llenguatge comunicatiu: brevetat.
- Credibilitat i recursos.
- Frases directes.
- Ritme.
- Senzillesa i claredat.
- Les tècniques fonètiques.
- Les característiques de l’orador.
- Naturalitat i sinceritat.
- Credibilitat.
- Entusiasme i energia.
- Coratge.
- Expressió i pronunciació.
- Autocontrol.
- Capacitat de motivar i amenitzar.
- Coneixement dels components funcionals del discurs.
- Components del discurs a nivell visual: gesticulacions i mímica.
- Components del discurs a nivell visual: mímica.
- Components del discurs a nivell visual: llenguatge corporal.
- Empatia.
- El discurs des del punt de vista de l'expressió escrita.
- Consideracions generals.
- L’objectiu del discurs.
- La conclusió del discurs.
- L’ordenació d’idees en el discurs.
- Les primeres paraules en el discurs.
- La durada del discurs.
- Comunicadors d'empreses i organitzacions, membres de gabinets de premsa i de consultories de comunicació i RRPP. Persones que s'han d’informar sobre tot tipus d’actes institucionals o privats.
- Personal de recolzament a direcció i a management.
- Recepcionistes i personal administratiu que vulguin millorar la seva posició a l’empresa.
- Qualsevol persona que vulgui obtenir una base sòlida sobre les tècniques i habilitats que ha de dominar un/a secretari/a de direcció.
- Perfeccionar els coneixements i habilitats dels professionals en l’organització d’esdeveniments, protocol i relacions institucionals.
- Oferir una visió actualitzada dels procediments del protocol des d’una perspectiva propera als nous reptes socials i culturals.
- Conèixer i manejar les tècniques d’organització d’esdeveniments i comunicació per a que els participants siguin capaços d’adaptar-se a les seves tasques professionals.
- Desenvolupar habilitats de comunicació aplicades al protocol d’esdeveniments, aprenent a superar la por escènica o a parlar en públic, dominant les claus del llenguatge no verbal, i sabent com fer front a les situacions difícils que es poden presentar en un esdeveniment.
- Quines són les tècniques que utilitzen les relacions públiques per a formar una opinió pública.
- Aportar un conjunt de coneixements interdisciplinaris i històrics, legals, socials, etc. que permeten la millor comprensió de la dinàmica de les normes protocol·làries.
- Facilitar l’aprenentatge de l’aplicació pràctica d’aquests coneixements en l’àmbit empresarial.
- Comptar amb una visió general, de com actua el protocol a l’empresa, la importància i rellevància del mateix així com els passos a seguir pel correcte funcionament del mateix.
- Ordinador o Tablet amb connexió a Internet.
- Navegadors actualitzats a l’última versió disponible. Evitar Internet Explorer i Google Chrome, es recomana Mozilla Firefox.
- Deshabilitar bloqueig de finestres emergents en els navegadors per a la direcció del campus.
- Última versió d’Adobe FlashPlayer i Adobe Reader.
- Habilitar so i micròfon.