Carregant web FCAC

Aula de formació - PARTICULARS

La comunicació empresarial

Preu: 315€ (220,00€ bonificables)
Durada: 35 hores
Idioma: Castellà
On-line Desenvolupament administratiu
Inscripcions obertes

La comunicació a l’empresa

  •  Concepte de comunicació. La comunicació eficaç.
  • Elements de la comunicació. El procés comunicacional.
  • Tipus de comunicació a l’empresa. La comunicació interna i externa. Comunicació vertical i horitzontal. Comunicació formal i informal.
  • Les barreres de la comunicació interpersonal.
  • Les barreres de la comunicació interna i externa.
  • La comunicació en temps de crisi. Les estratègies de l’èxit.
  • Les xarxes relacionals.

La comunicació escrita

  • Les pautes fonamentals de la redacció i de l’estructura d’un text.
  • Les tècniques per aconseguir els objectius del text.
  • Les pautes de redacció a la xarxa.
  • El correu electrònic.
  • La puntuació adequada del text (I).
  • La puntuació adequada del text (II).

La precisió en el llenguatge

  • La sinonímia i la riquesa del vocabulari.
  • L’empobriment del llenguatge i les paraules comodí.
  • L’accent diacrític i la majúscula diacrítica.
  • Els estrangerismes i els neologismes.
  • L’eliminació de les fórmules arcaiques.
  • La correcta escriptura de les sigles.

Comunicació oral i comunicació 2.0

  • Els recursos verbals.
  • Els recursos visuals.
  • L’entrevista de selecció de personal. Tècniques per oferir una bona impressió i millorar la nostra confiança. Preguntes habituals en processos de selecció de personal.
  • La comunicació 2.0 (I). Tipus de xarxes socials. La redacció en els blogs.
  • La comunicació 2.0 (II). La comunicació a les xarxes socials. Facebook, Twitter i Linkedin.

La comunicació telefònica

  • La conversa. Factors d'èxit o de fracàs.
  • La comunicació telefònica. Avantatges i inconvenients.
  • Les tècniques de l’atenció telefònica.
  • Els recursos verbals i visuals en la comunicació telefònica.
  • Situacions de conflicte i tipologies de clients.

La comunicació amb la premsa

  • La relació amb els mass media. Com aconseguir que ens publiquin informacions de l’empresa.
  • Els criteris de ser notícia i les jerarquies informatives.
  • La nota de convocatòria de premsa.
  • La nota de premsa i la tècnica de la Piràmide Invertida.
  • Els requisits per a l’èxit d’una roda de premsa.
  • La roda de premsa: passos a seguir per l’empresa.

La comunicació persuasiva i les  relacions públiques

  • Concepte i principis generals de la persuasió.
  • Els recursos de la comunicació persuasiva des de l’òptica del receptor.
  • Els recursos de la comunicació persuasiva des de l’òptica del llenguatge.
  • Els tipus de promoció i les estratègies promocionals.
  • Les relacions públiques. Concepte, funcions i objectius.
  • Les relacions públiques davant les diferents tipologies de públics.

Les habilitats socials, la negociació i les presentacions efectives en públic

  • L’escolta activa com habilitat social.
  • L’assertivitat com habilitat social.
  • L’empatia.
  • La negociació.
  • Els set elements del Mètode Harvard.
  • Presentacions efectives en públic.
  • La utilització correcta i eficaç de les noves tecnologies.
  • Secretaris/es de direcció i personal de recolzament al management.
  • Secretaris/es de departament i d’àrea.
  • Recepcionistes i personal administratiu que vulguin millorar la seva posició a l’empresa.
  • Qualsevol persona que vulgui desenvolupar les seves habilitats de comunicació dins de l’empresa.
  • Conèixer el procés de comunicació al detall, identificant cada un dels seus elements per a dominar la gestió de la comunicació.
  • Identificar les possibles barreres del procés, per a minimitzar els seus efectes i aconseguir transmetre el missatge de manera eficaç.
  • Dominar les regles de comunicació escrita per a produir documents correctes en el fons i la forma, cuidant la imatge de l’empresa.
  • Eliminar de la nostra activitat de comunicació tots els elements que la dificulten i aconseguir precisió en el llenguatge que utilitzem: fórmules arcaiques, paraules comodí, neologismes, etc.
  • Potenciar la comunicació telefònica aplicant recursos i tècniques correctes en l’atenció telefònica.
  • Incorporar les noves tècniques lligades a la comunicació 2.0 com part del nostre procés comunicatiu.
  • Aprendre les especificitats de les comunicacions com la premsa i els mass media, per aconseguir que un esdeveniment  de la nostra empresa sigui noticiable.
  • Identificar els recursos de la comunicació persuasiva des de l’òptica del receptor i de l’emissor per a potenciar les relacions públiques.
  • Aplicar les habilitats socials a la comunicació potenciant la capacitat de negociació i millorant les presentacions en públic.

És necessari disposar d’un PC amb algun d’aquests navegadors: Chrome 9-16, Firefox 4-9, Internet Explorer 9, Maxthon 3.0, SeaMonkey 2.1-2.3, Opera 11.50, Safari 5.1, Chrome 17-22, Firefox 10-15, Internet Explorer 10, Opera 12, Safari 6. Tot i que el més recomanable és Google Chrome, ja que les seves versions són les que donen menys problemes, tenint en compte que les seves actualitzacions són més senzilles i freqüents.

Per a poder visualitzar la Web s'haurà de tenir instal·lat el plugin de Macromedia Flash 8 i l’Adobe PDF.

Cursos relacionats

Gestió administrativa del procés comercial
Preu: 530€ (445,50€ bonificables)
Durada: 60 hores
On-line Desenvolupament administratiu
Inscripcions obertes
Tècniques avançades d'arxiu i gestió de la documentació
Preu: 315€ (220,00€ bonificables)
Durada: 35 hores
On-line Desenvolupament administratiu
Inscripcions obertes
Tècniques avançades de secretariat
Preu: 315€ (220,00€ bonificables)
Durada: 35 hores
On-line Desenvolupament administratiu
Inscripcions obertes
Protocol empresarial i organització d'actes
Preu: 590€ (495,00€ bonificables)
Durada: 90 hores
On-line Desenvolupament administratiu
Inscripcions obertes
Mecanografia amb ordinador
Preu: 385€ (297,00€ bonificables)
Durada: 40 hores
On-line Desenvolupament administratiu
Inscripcions obertes
Presentacions efectives
Preu: 320€ (222,75€ bonificables)
Durada: 30 hores
On-line Desenvolupament administratiu
Inscripcions obertes
Expert en redacció d'escrits i informes administratius
Preu: 675€ (594,00€ bonificables)
Durada: 108 hores
On-line Desenvolupament administratiu
Inscripcions obertes
Modernització del llenguatge administratiu: tècniques d’escriptura, estil i redacció de documents
Preu: 290€ (198,00€ bonificables)
Durada: 36 hores
On-line Desenvolupament administratiu
Inscripcions obertes
Curs bàsic sobre la normativa de protecció de dades
Preu: 320€ (222,75€ bonificables)
Durada: 30 hores
On-line Desenvolupament administratiu
Inscripcions obertes
Protocol i saber estar
Preu: 235€ (148,50€ bonificables)
Durada: 20 hores
On-line Desenvolupament administratiu
Inscripcions obertes
Programa superior de secretariat executiu, protocol i comunicació
Preu: 1.850€ (1.815,00€ bonificables)
Durada: 240 hores
On-line Desenvolupament administratiu
Inscripcions obertes
Som socis de
Amb el suport de
Dinamitzadors de l'Agenda Rural de Catalunya