Control i organització de l’equip comercial
- Avaluació del desenvolupament comercial.
- Les variables de control.
- Els paràmetres de control.
- Els instruments de control.
- Anàlisi i avaluació del desenvolupament dels membres de l’equip comercial.
- Avaluació general del pla de vendes i de la satisfacció del client.
Captació i retribució de venedors
- El reclutament del venedor.
- El procés de selecció de venedors.
- Sistemes de retribució de venedors.
- L’acollida del venedor a l’empresa.
Perfil i habilitats de l’equip de vendes
- Necessitat de la formació de l’equip.
- Modalitats de la formació.
- La formació inicial del venedor.
- La formació permanent de l’equip de vendes.
Segmentació del mercat
- Importància de la segmentació del mercat en l’estratègia de les organitzacions.
- Els criteris de segmentació de mercats de consum i industrials.
- Requisits per a una segmentació eficaç.
- Les estratègies de cobertura del mercat.
- Les tècniques de segmentació de mercats a priori i a posteriori.
Psicologia aplicada per part del venedor
- El venedor.
- Tipus de venedors.
- Característiques del bon venedor.
- Com tenir èxit en les vendes.
- Activitats del venedor.
- Nocions de psicologia aplicada a la venda.
- Consells pràctics per a millorar la comunicació.
- Actitud i comunicació no verbal.
Motivacions del venedor
- La motivació.
- Tècniques de motivació.
- Satisfacció a la feina.
- Remuneració comercial.
- Màrqueting i investigació de mercats
- Els components d’un sistema d’informació de màrqueting.
- Concepte, objectius i aplicacions de la investigació de mercats.
- Metodologia per a la realització d’un estudi d’investigació de mercats.
- Professionals que gestionen equips de vendes i vulguin ampliar els seus coneixements en aquest camp.
- Responsables del departament de màrqueting.
- Persones que vulguin exercir com a tècnics de màrqueting i vendes.
- Aprendre els diferents mètodes de control, planificació i execució necessaris per a la direcció comercial, ja sigui amb una finalitat professional o personal.
- Disposar d’ordinador. Tot i que els cursos també es poden realitzar des d’una Tablet o mòbil, aquests a vegades donen problemes perquè no es pot veure el contingut complert.
- Tenir connexió a Internet
- Deshabilitar bloqueig de finestres emergents.
- Utilitzar el sistema operatiu Windows, ja que el Mac no és compatible amb tots els cursos.