Introducció al comerç electrònic
- Introducció.
- La societat de la informació. Les noves tecnologies de la informació i la comunicació.
- Nous mitjans: internet i el comerç. Internet i l’empresa.
- Resum.
El comerç electrònic
- Introducció.
- Concepte: què és el comerç electrònic?.
- Negocis a la xarxa. Models de negoci.
- Tipus de comerç electrònic.
- Relació client - proveïdor.
- El procés de compra.
- Comerç electrònic segons el mitjà utilitzat.
- Resum.
La tenda electrònica
- Introducció.
- Comerç on-line: tipus i característiques.
- Promoció en llocs webs.
- Tendes virtuals o productes.
- Serveis a internet i mitjans digitals.
- Resum.
Màrqueting a la xarxa
- Introducció.
- Característiques del màrqueting on-line.
- Màrqueting one to one. El client on-line.
- Eines de gestió i administració d’un lloc web.
- Pla de màrqueting on-line.
- Eines clau: comunicació i logística.
- El procés de venda per internet.
- Tècniques de captació i fidelització de clients. Conceptes relacionats.
- Suport per al comerç electrònic. E-recursos humans.
- Els infomediaris. Proveïdors de solucions.
- Resum.
CRM. Estratègies i tècniques per a la confecció de campanyes de màrqueting i publicitat on-line
- Introducció.
- Què és CRM?.
- Tipus de CRM.
- Estratègies i tècniques per a la confecció de campanyes de màrqueting i publicitat on-line.
- Resum.
Difusió
- Introducció.
- El comerç electrònic i la seva informació.
- Plataformes tecnològiques.
- Transmissió d’informació.
- Avantatges i inconvenients.
- Resum.
Entorn jurídic
- Introducció.
- Contractació electrònica.
- Imposició fiscal.
- Protecció de dades, dominis i ètica.
- Seguretat a les compres.
- Mitjans de pagament disponibles.
- Resum.
- Directius i gerents, responsables de màrqueting, comandaments intermedis de vendes i qualsevol persona que vulgui implantar o explotar un negoci electrònic
- Conèixer els principals elements que han sorgit adherits a la societat de la informació i la seva influència en el sorgiment del comerç electrònic.
- Conèixer el comerç electrònic que es desenvolupa actualment, així com les relacions i transaccions comercials que es porten a terme.
- Conèixer la forma d’implementar el comerç electrònic, incloent tots els serveis que siguin d’utilitat, i de promocionar-lo adequadament.
- Aplicar el màrqueting en entorns on-line, seleccionant aquelles estratègies, tècniques, accions i eines necessàries per aconseguir l’objectiu previst.
- Elaborar un pla de màrqueting per al comerç electrònic, recolzat en estratègies i tècniques de màrqueting i publicitat on-line.
- Conèixer les diferents plataformes tecnològiques per a la implementació del comerç electrònic, així com les seves avantatges i inconvenients.
- Conèixer l’entorn jurídic en el qual es troba legislat el comerç electrònic i les activitats derivades d’aquest.
- Ordinador o Tablet amb connexió a Internet.
- Navegadors actualitzats a l’última versió disponible. Evitar Internet Explorer, es recomana Google Chrome o Mozilla Firefox.
- Deshabilitar bloqueig de finestres emergents en els navegadors per a la direcció del campus.
- Última versió d’Adobe FlashPlayer i Adobe Reader.
- Habilitar so i micròfon.