MÒDUL 1. EL COMERÇ ELECTRÒNIC
Es defineix el comerç electrònic en totes les seves facetes, descrivint les modalitats que existeixen i la tecnologia que el fa possible. Mostra com portar a terme un projecte de negoci per Internet, estudiant els seus avantatges i inconvenients, tractant altres conceptes com poden ser: màrqueting, logística, distribució, mesures de pagament i seguretat, així com el marc legislatiu a Internet.
E-business i e-commerce
- Es tracten tots els conceptes referents al començ electrònic, diferenciant l’e-business i l’e-commerce. Es mostra a través d’exemples els diferents tipus de comerç electrònic que existeixen i les diferents modalitats, donant a conèixer tots els avantatges i inconvenients que ens podem trobar si volem ampliar el nostre negoci a través d’Internet.
Comerç electrònic entre empreses
- S’explica una de les modalitats més importants del comerç electrònic: el comerç entre dues empreses. Informant del què és un marketplace, els tipus que existeixen i els seus beneficis.
Comerç electrònic al consumidor final (B2C)
- S’informa d’una de les modalitats del comerç electrònic, la que existeix amb el consumidor final. Se’ns mostra amb exemples tot el procés de compra i els avantatges i inconvenients d’aquesta modalitat de comerç.
Màrqueting a Internet
- Es descriu totes les tècniques de publicitat existents per donar a conèixer un negoci a Internet, com per exemple, centrar-nos en els clients per obtenir tota la informació que desitgem.
Aspectes legals
- Es tracta tot el marc legislatiu que ens podem trobar amb el comerç electrònic i amb Internet. Informa dels delictes a Internet.
Futur del comerç electrònic
- S’explica com han evolucionat els negocis a Internet, com seran en un futur immediat, i com serà l’impacte del comerç electrònic en els diferents sectors de l’economia.
MÒDUL 2. MÀRQUETING
Aprenentatge sobre el màrqueting, els mitjans que utilitza i les diferents aplicacions.
Introducció al màrqueting
- Se’ns presenten els principis bàsics del màrqueting, la identificació d’un desig o d’una necessitat, en els camps d’aplicació i el seu abast.
La gestió del màrqueting
- Aprendrem tot allò relacionat amb la gestió comercial, procés pel qual l’empresa, tenint en compte les noves i variables necessitats del mercat, s’adapta a elles reorientant la seva cartera de productes.
Sistemes d’informació i investigació de màrqueting
- Estudi del SIM i els seus subsistemes, recopilació d’informació valuosa per el bon funcionament d’una campanya de màrqueting. També coneixerem el procés d’investigació de mercats i les diferents eines que s’utilitzen.
El mercat
- Definició de mercat, de microentorn i macroentorn.
Segmentació i posicionament
- Es tracta la importància de la segmentació del mercat en la tasca de màrqueting.
El comportament del consumidor
- El comportament dels diferents tipus de consumidor enfront un producte o servei.
El producte
- Coneixerem els productes, trets físics, composicions i atributs de valor.
El preu
- Concepte de preu en màrqueting, selecció dels objectius, estimació de la demanda, estimació de costos, etc.
La distribució
- Coneixerem la definició de distribució i la seva importància en una bona campanya de màrqueting.
La publicitat
- Definició de publicitat, característiques i les diferents formes d’informar o persuadir al consumidor de les característiques del producte o servei.
Le relacions públiques
- Definició de relacions públiques, característiques i aplicacions dins de la campanya de màrqueting.
MÒDUL 3. LES NOVES TECNOLOGIES
Introducció a les noves tecnologies de comunicació: e-comunicació i els aspectes més rellevants d’aquesta. Tipus de xarxes, fores de comunicació en xarxa. Fòrums, BBS, IRC, etc.
La E-Comunicació
- Veurem el concepte d’e-comunicació i els seus aspectes més rellevants. Tipus de xarxes, formes de comunicació en xarxa. Fòrums, BBS, IRC, etc.
Arxiu informàtic: sistemes d’arxiu
- S’estudia l’arxiu des d’un punt de vista informàtica. Veurem formats i sistemes d’arxiu, protocols, etc.
Arxiu informàtic: Sistemes d’emmagatzemar les noves tecnologies
- Veurem els sistemes d’emmagatzemar els arxius informàtics més importants, així com les noves tecnologies aplicades en aquest camp: reconeixement d’escriptura i veu.
- Professionals de l'àrea de màrqueting o bé aquelles persones que vulguin dominar els principals conceptes, estratègies i eines fonamentals per a prendre decisions de negoci relacionades amb Internet de forma exitosa.
- Aprendre els aspectes bàsics del màrqueting directe per Internet, com són l’e-mail màrqueting, les llistes i distribució, els programes de fidelització de clients, etc.
- Dissenyar i posar en marxar campanyes de màrqueting on-line.
- Obtenir i analitzar la informació obtinguda a través d’Internet.
És necessari disposar d’un PC capaç de navegar per Internet. Es recomana el Google Chrome perquè és el navegador que dóna menys problemes.